Apie amžiną krepšinio mokyklų ir klubų konkurenciją (skaitytojo nuomonė)

2010-06-02 08:40
Rimantas Katelynas, „BasketNews.lt“ skaitytojas

Mokesčiai sporto mokykloms už išauklėtus vaikus ne visais atvejais yra suprantami
Mokesčiai sporto mokykloms už išauklėtus vaikus ne visais atvejais yra suprantami
Nuotr. Alfredo Pliadžio (sportas.info)
Pritariu neseniai rašiusiam Lietuvoje dirbančiam krepšinio treneriui, kuris savo straipsnyje rašė: „dauguma vaikų krepšinio trenerių – vidutiniokai pijokėliai, sugebantys tik rėkti ant vaikų, o ne aiškinti krepšinio subtilybes“. Visiškai pritariu jo nuomonei. Aš pats augau treniruojamas dviejų tokių krepšinio trenerių rajono krepšinio mokykloje. Prisimenu, vienoje iš pirmųjų treniruočių parodė „kaip atliekamas trižingsnis“ bei paminėjo jog „laisvam visada reikia mesti į krepšį“ – ir tai vieninteliai patarimai, kuriuos prisimenu per septynerius metus treniruočių pas juos... Mažoka individualaus darbo paruošti gerą krepšininką, ar ne? Jokiu būdu nenorėčiau, kad įsižeistų sunkiai dirbantys ir talentus nuolat randantys treneriai, nes tokių tikrai pažįstu ir labai juos gerbiu už tai, ką jie daro Lietuvos krepšiniui.

Aš esu krepšinio klubo vadovas Regionų krepšinio lygoje ir dažnai tenka bendrauti su krepšinio mokyklomis, iš kurių dauguma ir papildo mūsų klubą. Mesiu akmenėlį ir į Lietuvos krepšinio federacijos „daržą“, kaip jie įsivaizduoja, už ką mes turime mokėti krepšinio mokyklai mokestį už ją baigiantį jaunuolį, kuris net nemoka varyti kamuolio kaire ranka? Ir to neišmoko per dvylika metų treniruočių...Tai ką veikė treneris visus tuos metus? Laiku nueidavo pasiimti atlyginimo? Juk pripažinkime, kad ne vienas esame girdėjęs istoriją apie tai, kaip treneris paduoda vaikams treniruotėje kamuolius ir kažkur išeina...Tai gal leiskime treniruoti mūsų vaikus mokyklų ūkvedžiams, jie sėkmingai tuos kamuolius ne tik padalintų, bet ir surinktų ir greičiausiai net nebūtų išgėrę...

Pats vadovauju darbuotojams, todėl žinau, kad viskas bet kokioje institucijoje prasideda nuo vadovo požūrio ir darbštumo, todėl nereikia stebėtis, jog turime tokią situaciją krepšinio mokyklose Lietuvoje. Vis tik mūsų krepšinio mokyklose daugeliu atveju vadovauja praeityje „nusipelnę treneriai“ valstybės krepšiniui (o ne pvz. LKKA baigęs sporto vadybininkas), tačiau juk jeigu verslo įmonėje darbuotojams mokėtų už buvusius nuopelnus, jos visos seniai būtų bankrutavusios... Bet tokia logika negalioja taip pat ant bankroto ribos esančioms, iš Lietuvos mokesčių mokėtojų išlaikomos biudžetinėms įstaigoms.

Kokių mūsų klubas gali pasiekti rezultatų su aštuoniolikmečiu, kuris realiai dar net negali žaisti „nugarą i krepšį“ prieš fiziškai stipresnius vyrus dėl savo liesumo ir dėl to, kad su aukštaūgiu tiesiog niekas atskirai nedirbo, o per treniruotes jis lakstė kartu su „mažiukais“ mėtydamas tritaškius.

Galėtų man koks NBA sporto vadybą išmanantis pilietis pasakyti – pasirašykite ilgalaikį kontraktą, padirbėkite su juo ir parduokite turtingesniems klubams. Bet jūs turėtumėte žinoti, kad šiuo metu mes džiaugiamės sumokėję už transportą, vežantį krepšininkus į išvykas, ar išmokėti atlyginimą vieninteliam klube apmokamam darbuotojui – treneriui. 

Taigi, kokie būtų pasiūlymai, nes kritikuoti visada lengviausia...

  1. Kompensacija už žaidėją krepšinio mokykloms iš RKL komandų tiesiog neįmanoma, todėl ją reikėtų panaikinti, kad nebūtų bereikalingų konfliktų tarp krepšinio klubų ir mokyklų.
  2. Keisti krepšinio mokyklų ir kitų su sportu susijusių įstaigų vadovus profesionaliais sporto vadybininkais.
  3. Į sporto pedagogo specialybę priimti tik motyvuotus studentus, praėjusius motyvacinį pokalbį atrankoje.
Kokie būtų Jūsų pasiūlymai, kaip reikėtų keisti Lietuvos krepšinio sistemą?



Turite minčių? Rašykite [email protected].

Komentarai

1 2 3  »
2010-09-08 02:02
donce
gera tema.nezinau kaip LT,bet Klp yra netikusiu,ateina tik parekti,o vistiek balaganas,viskam vadovauja ir atmosfera kuria koks nors grupes snarglys,kuris isivaidzuoja,kad jau yra L.Kleizos lygio.bet yra tikrai geru treneriu,kurie i savo darba ateina ne valandas prastumti ir pagarba jiems.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-08-10 14:53
Katia
Tai kad vaikų paruošimas rajonuose (ir ne tik) ir yra "absurdo teatras:) Kaip tu gali moketi uz zaideja, kuris krepsinio mokykloje sedejo ant suolo? Nes dazniausiai tuos gabesnius pasiima LKL ir NKL klubai. O RKL klubams ir lieka dirbti su tuo 5-6-7 zaideju, kuris nelabai ka moka. Ir moketi uz ji treneriui 4000 Lt sunkmeciu uz zaideja, kuris net krepsinio mokykloje sedejo ant suolo? Na ir pasiulymas...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-03 12:52
Cure (+0.07)
Kas čia rašo apie šį absurdo teatrą? Gaila 4000 Lt išpirkos treneriams, kurie su vaikais dirbo ilgą laiką ir padarė juos krepšininkais? Jei jau krepšininkai neparuošti, kas verčia juos imti į RKL ar NKL komandas? Tegu laksto mėgėjų lygose ar gatvėse, o jūs imkite vaikus iš tų trenerių, kurie žino ką daro ir mokėkite tai, kas jiems priklauso. Ir nieko čia keisti nereikia. Juokdariai.
Įvertinimas:
+1
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 23:10
viskas px.
Svarbu kad butu krepsinio pergalu ir alucio smegenims uzpilt.Nes realybe aplink baisi.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 23:05
Mus sieja alus ir pergales.
visa kita px.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 22:49
to Pijus M
Musu diskusija ir man paliko gera ispudi.Su idomiu zmogum visada idomu.Tik as noriu tau (gal nesupyksi,kad tai kreipiuosi) paaiskinti.Kad musu rezultatai visdelto priklauso nuo sistemos,o treneris jos dalis.Isivaisduok,kad valstybe nustoja finansuoti sp.mokyklas.Privatus vaiku klubai,kad isgyventu,dalyvautu varzybose turrtu rinkti is tevu NUO 150 lt. i men. ar daugiau.Iskart galiu pasakyt krepsinis rajonuose butu nupustas nuo zemes pavirsiaus.Palygink kiek i krepsini (valstybe,remejai su klubais visu salies lygu) investuoja Lietuvoj ir pvz.-Italijoj,Ispanijoj,Rusijoj,Graikijoj,Prancuzijoj,tose paciose-Ukrainoj,Lenkijoj,Belgijoj ir t.t. .Apstulbsi palygines skaicius.Tai kuri valstybe, su 2-3 milijonais (pasaulyje miestu,kuriuse gyvena tiek ar daugiau pabandyk suskaiciuoti) tik per paskutinius 5 metus iskovoja 3-cia vieta Europoje,ir 4-ta pasaulineje olimpiadoje, gali pasigirti tokiais rezultatais.Tai stai gerbemi sirgaliai jus jau norit,kaip sake Karsonas kuris gyvena ant stogo-kremo nuo visu."Fui,fui,fui geriau sesi tortai ir viena zvake". Gal ir taip,bet tuos tortus turi kazkas iskept,kaip ir iki siol.Tame tarpe ir treneriai,nors jie,kaip paaiskejo prasigere.Tai tenka pripazint ir girti neblogai dirba.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 22:18
Pijus_M (+0.18)
Krepsini ir futbola lyginau noredamas pazymeti kiek daug komandines sporto sakos rezultatams itakoja jos populiarumas ir kad pas mus itin daznas pasakymas "Rezultatai krepsinyje parodo kokie geri musu treneriai" yra teisingas tik labai is dalies -tokiai krepsinio saliai kaip LT ir priklauso rodyt gerus rezultatus...Kai sakiau "Nematau ko pykt" tai turejau omeny "nematau ko MAN pykt" .Kaip ten bebutu-idomu buvo su tamsta pabendraut ir padiskutuot,rimtai...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 19:10
Shilis (+0.06)
Tiesą pasakė, kad ir LKL klubai nelabai ugdo jaunimą. Kleiza, Ilgauskas ir Jasikevičius - trys šiuo metu garsiausi krepšininkai, visi trys Kauniečiai, ir visiem trim pavyko išvengti Žalgirio "žlugdymo" mašinos.
Įvertinimas:
+1
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 19:05
to Pijus M
Tikrai nepykstu,gal tik taip pasirode.Kai kur su tavim sutinku,kai kur ne.Visokiu tu treneriu yra,kaip politiku,kaip ir inzinieriu,kaip ir verslininku... .Treneris ne is menulio iskrites,o gimes ir auges toj pacioj Lietuvoj,todel toks pat kaip visi kiti.Del 16-ciu rinktines ir tren.susireiksminimo sutinku su tavim 101 procentu.Ar miega musu krepsinis ant lauru tikrai nezinau,bet linkes manyt,kad ne.Jei paziuretum kitu stipriausiu krepsinio saliu rezultatus pastebetum,kad visos turejo pakilimu ir nuopoliu-Serbija,Italija,Brazilija (kazkada viena stipriausiu pasaulyje),Rusija,Argentina.Nevardinu JAV-cia atskira kalba.Taigi pas mus krepsinis vystosi sinusoide.Siuo metu turim jaunu talentu Motiejunas,Valanciunas,Redikas,tas pats Gecevicius.Duok dieve,kad is ju isaugtu krepsinio zvaigzdes.Mes turim gera ruosimo sistema,bet blogas salygas (prastos sales,blogas finansavimas).Bet salygos tampriai susije su salies finansine galia,o kokia ji mes pukiai zinom.Be to musu zmoniu resursai tiesiog juokingi (as abejoju ar saly yra bent tris milijonai gyventoju).Mazejant zmoniu resursam mazeja ir atrankos galimybes, reiskia mazeja galimybe surasti talenta.Taigi artimiausioj (10-15 m) ateity situacija gali blogeti ir beje ne tik krepsinyje,bet ir kitose sporto sakose.Nelygink futbolo treneriu su krepsinio.Vien del to,kad krepsinyje yra treneriu asocijacija,kuri deda daug pastangu treneriu tobulinimui,kvieciami i seminarus auksto lygio specialistai,kurie dalinasi savo patirtim,taigi yra gera tobulinimo sistema(ko neturi musu futbolas ir tai ju ne geda,o beda).Taigi manau,kad su dabartinem ekonominem,labai mazos saleles salygom krepsinis pasiekia geru rezultatu.Bet dar karta pasikartosiu gali buti blogiau (ir butu puiku jei sa cia buciau neteisus).
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 18:50
to beje
tu vadini 11 mln litu i metus gaunanti zaideja prastu :) normaliai cia varai :)
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 18:18
Pijus_M (+0.18)
->to Pijus_M

Nematau ko pykt -gali but kad nesamone,bet tai blyn ar tokia situacija pvz-kaip musu fulios jaunimo rinktines stipriai gauna nuo visu(latvius iskaitant) ir tai kaip jaunimo kasio rinktines su ispanais bendrai paemus nusileidzia tik serbam-ar tai atspindi tarkim musu fulios ir kasio treneriu lygio skirtumus? Ar tai kad per 13 (skaicius auga) metu krepsinio saly nebuvo sugebeta isugdyt auksciausio lygio PG yra tik nemalonus atsitiktinumas? Arba kai jauniu treneris paemes antra vieta jauniu cempionate pareiskia kad realiai sita rinktine pagal pajeguma yra vidutinioke bet musu-treneriu deka tapom antri -ar tai nera pernelyg didelis susireiksminimas? Arba kuomet Sireika saiposi kad Zalgirio naujokas Andriuskevicius nesupranta ko griebtis per treniruotes-ar tai yra tikslus atspindys kaip prestiziskiausiame Lietuvos krepsinio klube treniruojami talentai? Kodel is 9tajame desimtmetyje gimusiu zaideju Lietuvoj vienintelis Kleiza uzdirba milijona? Zodziu-kazkodel yra biski pagrindo manyt ir kirba itarimu kad vykstant krepsinio globalizacijai ir progresijai Lietuvos krepsinis (pats geriausias) biski miega ant lauru ,o Lietuvos krepsinio treneriai skesta alkoholyje :)
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 17:46
beje
Taip is tikro labai matosi jaunimo neparuosimas. Stai paimkim Lina Kleiza turbut dabar butu Pauliaus Jankuno lygio PF jei nebutu isvykes is Lietuvos. Kiek jam laiko reikejo dirbti, kad persiorientuotu i jam netinakmos pozicijos i SF ir tikrai neisaugo i tokio lygio krepsininka i koki galejo isaugti.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 17:33
to abc
Niekada nereikia lyginti baltaodžių su juodaodžiais! Tiesiog skiriasi fiziologija ir tiek!

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
Įvertinimas:
-1
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 16:55
tomas
Mano treneris labai geras nerėkia visai ,viska gerai išaiškina tik kad tas alchoholis....
Įvertinimas:
+1
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 16:01
Klaipeda
Klaipedoje tai tiesiog truksta visu grandziu bendradarbiavimo, juk iki siol neveikia "krepsinio piramide" nes visi anklode tempia i savo puse:)
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 15:42
Deinas
Buna visokių trenerių..
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 15:06
to Pijus M
Nesupyk,bet parasei nesamone.Ir treneris ir zaidejas yra to paties populiarumo produktas.Vaikas budamas ,treneris, irgi atejo i krepsini vedamas populiarumo tos sporto sakos salyje.Taigi negalima populiarumo priespastatyt treneriui.O ir treneris individualiai technikai ir individualiai taktikai turi skirti nemaziau laiko nei komandinei taktikai ir fiziniam pasiruosimui.Manau zaidejui kaip tik lengviausiai yra prienamas fizinis individualus pasirengimas.Aisku konsultuojantis su specialistu.Nes,net,ir individualiai technikai tobulinant neretai reikalingas treniruociu partneris.Ir tikrai nereikia nei pervertinti,nei nuvertinti trenerio.Jis yra tik dalis mechanizmo vadinamo krepsiniu.Tokia pat dalis kaip remejas (tiek privatus verslininkas,tiek valstybe),vadybininkas dirbantis krepsinyje ir t.t. .Ir jei visos tos grandys dirbs gerai turesim puikiu rezultatu.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 14:34
Pijus_M (+0.18)
(Palikau klaida)

Visu pirma tai LT kasio islikimas pasaulio elite yra visu pirma krepsinio populiarumo nuopelnas

Kaip ten bebutu-gera tema paliete autorius...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 14:30
Pijus_M (+0.18)
Visu pirma tai LT kasio islikimas pasaulio elite yra pagrindis krepsinio populiarumo nuopelnas.Tas masiskumas labiausiai ir skatina stipria vidine konkurencija ir jeigu bendrai imant tai speju treneriai (savaime aisku nevisi) sitoj situacijoj yra kiek pervertinti..Aisku ir patys zaidejai turetu labiau rupintis individualia technika-treneriai labiau rupinasi taktika,fiziniu paruosimu,o tuo tarpu zaidejai patys nevisai suvokia ko jiems truksta ar bent jau kaip efektyviau ties tais trukumais reiketu dirbti...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2010-06-02 14:03
R.to Objektyvus
Nepiktas mano komentaras.Ir straipsnio autoriu gerbiu,teko praeita sezona du kartus zaisti su jo vadovaujamo klubo komanda,jie man paliko gera ispudi.O jei zmones dirba,tai iseiti ras.Linkiu jiems sekmes.Tik noriu pasakyti,kad sp.mokyklos problemu pacios turi iki kaklo,o is ju reikalaujama,kad dar prisidetu ir prie klubu problemu sprendimo.Tai eismas viena kriptim ir jis niekur nenuves,bent jau mano tokia nuomone.Galimas gi variantas,kai klubas bendradarbiauja su sp.mokykla,padedami vieni kitiems (zinau ir tokiu pavyzdziu).Nejau jus manot,kad nueisit pas kaimyna ir pasakysit-atiduok man savo nauja televizoriu,nes mano sugedo,o pinigu nusipirkti kito neturiu,juk mes kaimynai.Taip ir cia klubas tai vienas vienetas,sp.mokykla kitas ir vienas su kitu niekuo iskyrus krepsini nesusije.Tai kodel kazkas kazkam turi duoti.Pasikartosiu nebent,jie bendradarbiauja abipusiai naudingu susitarimu.
Įvertinimas:
+1
(vertina tik prisijungę)
Ačiū, kad prenešėte apie nekultūringą, pažeidžiantį įstatymus, reklamuojantį ar kurstantį nelegaliems veiksmams komentarą.
1 2 3  »

Rašyti komentarą
Vardas:                    
  Liko simbolių:     Iš viso komentarų: 43

Neburnok „BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.






Žinutės: 159
Paskutinė žinutė: 2014-10-23 02:32
Pereiti prie: 1 2 3 4 5 6 7 8
Žinutės: 33
Paskutinė žinutė: 2014-10-23 02:32
Pereiti prie: 1 2
Žinutės: 287
Paskutinė žinutė: 2014-10-23 02:32
Pereiti prie: 1 2 3 4 5 ... 11 12 13 14 15
Žinutės: 57
Paskutinė žinutė: 2014-10-23 02:29
Pereiti prie: 1 2 3

Lietuvos krepšinio lyga
Lietuvos moterų krepšinio lyga
Eurolyga
Ispanija
Lietuvos nacionalinė krepšinio lyga
Baltijos krepšinio lyga
Europos taurė
Italija
Regionų krepšinio lyga
VTB Vieningoji lyga
Nacionalinė krepšinio asociacija
Rusija