\n


2016-02-26 13:47

Prasčiausias šio sezono „Žalgirio“ žaidėjas – komentatorius Vaidas Čeponis (skaitytojo laiškas)

Nuotr. Fotodiena.lt/A.Pliadis
Po eilinių „Žalgirio“ varžybų Eurolygoje išvykoje, kuomet ausį rėžia komentatoriaus pasisakymai ir tenka vėl perjungti kanalą internetu, norėčiau pasidalinti savo eilinio krepšinio žiūrovo nuomone. O ji paprasta – per tuos 18 m., kiek žiūriu krepšinį, tokio neigiama energija pritvinkusio, nuolat nepatenkinto ir nuo savo tikslinės auditorijos atitrūkusio komentatoriaus dar neteko girdėti.

Pradėsiu nuo to, jog krepšinis yra pramogų industrijos dalis ir viena iš jos prasmių yra daryti šou žiūrovams. Tik su žiūrovais atsiranda rėmėjai, finansavimas ir aukščiausias sporto lygis. Jeigu atletų pagrindinis darbas yra varžytis, tai komentatoriaus svarbiausia užduotis – kurti gerą reginį ir pozityvią vakaro nuotaiką. Jį palyginčiau su vestuvių vedėju – nesvarbu geriau ar blogiau sekasi vakaro dalyviams, vedėjo darbas yra užtikrinti sklandumą ir teigiamą atmosferą. Taigi „Žalgirio“ varžybų išvykose toną ir kartu sąlyginai nuotaiką nustato V. Čeponis.

Varžybos dažniausiai yra žaidžiamos penktadienio vakare. Tai yra metas, kuomet gali atsipūsti ir smagiai praleisti laiką su šeima ar draugais. Tai yra laikas, kuomet norisi tiesiog gero pozityvaus vakaro. Tam puikiai padeda krepšinis. Šiuo atveju svarbiausia yra emocijos ir geras laikas. Galbūt ne visi man pritars, bet tokiu metu analitiką, faktus ir kitus racionalius pamąstymus norisi nukelti kitam laikui. Taigi kokias emocijas ir vakarą kuria V. Čeponis?! Iš šono atrodo, kad jis padarys viską, kad papasakotų kaip viskas yra blogai ir, kad paerzintų eilinius žiūrovus. 

Didžiausios šio komentatoriaus problemos yra nuolatinis neigiamų detalių akcentavimas ir nesugebėjimas dviprasmiškose situacijose įžvelgti pozityvo. Nežinau ar gyvenime V. Čeponis yra toks pats irzlus, tačiau komentuodamas butelį mato visada pusiau tuščią. Pvz.: pirmose sezono rungtynėse su „Zelona Gora“ komentatorius su žemėm maišo komandą dėl prasto puolimo, tačiau pamiršta, kad visgi ginamasi pavyzdingai. Galbūt penktadienio vakarui norėtųsi išgirsti kažką teigiamo?! Komanda ištraukia rungtynes, bet nepanašu, kad tai džiugintų V. Čeponį.

Kitas jo kuriamo negatyvo pavyzdys yra statistikos pateikimas. Prieš varžybas su tituluotais oponentais komentatorius niekada nepamirš paminėti statistikos pvz.: šiuo metu pergalių santykis su „Barcelona“ yra 2 – 19. Tarkime statistika teisinga, bet ar tai yra tai, ką norisi girdėti penktadienio vakarą prie alaus bokalo? Įsivaizduokite vestuvių vedėją, kuris su pasitenkinimu pasakotų, kad statistiškai tokios poros išsiskiria dažniausiai ir jaunieji nelabai turi šansų. 

Verta pakalbėti ir apie komentavimą prie –30, ko šį sezoną Žalgiriui tikrai netrūko. Taip, komanda žaisdavo blogai, bet pačio vakaro taip negadindavo kaip nuolatinės komentatoriaus aimanos. Žalgiryje yra daugybė pozityvių dalykų kaip lietuviškas (Baltų) komandos pagrindas, minutes gaunantis jaunimas, vienas perspektyviausių Lietuvos trenerių, geriausias lankomumas Europoje, mažėjančios skolos ir t.t. Galiausiai tai yra vienintelė “mūsų kiemo” komanda Eurolygoj (su 10 metų kontraktu). Norint, galima įžvelgti daugybę pozityvių dalykų ir tie pralaimėjimai komandoms, su n kartų didesniu biudžetu, tikrai nėra tragedija. Juk pavyzdžiui „Panathinaikos“ irgi pralaimėjo 25-ių taškų skirtumu šiemet. Kur šį sezoną yra „Maccabi“? Galbūt objektyvumo ir pozityvumo dėlei verta  paminėti tai?! Tokių pavydžių yra gausybė, tereikia įsijungti rungtynes, tad šioje vietoje nesiplėsiu.

Prie viso negatyvaus fono smarkiai prisideda ir nuolatinė komentatoriaus kritika žaidėjams. R. Javtokas, M. Kalnietis, M. Pocius, B. Motum, K. Vecvagars ir kiti nuolat kalami prie kryžiaus. Rungtynėse su Barcelona išvykoje po taiklaus M. Pociaus tritaškio V. Čeponis pareiškė: „Barcelona krepšininkai matyt peržiūrėjo Pociaus statistiką LKL, kad palieka jį visiškai laisvą“. Vietoj to, kad pasidžiaugtų, palaikytų ir pakeltų visiems ūpą, net tokioje progoje komentatorius nepraleido progos įgelti. Noriu akcentuoti, kad šiuo atveju aš nekeliu klausimo dėl kritikos žaidėjams pagrįstumo. Komentatorius pakankamai neblogai supranta krepšinį. Esmė yra, kad savo analitinius gebėjimus jis naudoja neigiamiems dalykams akcentuoti. Ar tai, kad anot komentatoriaus Krapikas yra blogas treneris, norisi girdėti penktadienio vakarą?

Nuotr. Fotodiena.lt/P. Paleckis
Dar vienas dalykas, pridedantis neigiamų emocijų, yra paralelės su „Lietuvos rytu“. Eurolyga neturi nieko bendro su Lietuvos čempionatu šiuo metu, tad visi palyginimai yra tiesiog neaktualūs ir neįdomus. „Lietuvos rytas“ Europoje pasirodė lygiai taip pat kaip „Brindisi“, „Telekom Baskets“, „Sluc Nancy“ ar „Steaua“ (paskutinė vieta ULEB Cup grupėje), tad kodėl V. Čeponis nedaro lyginimų su šiomis komandomis?!

V. Čeponio kalbose erzina nuolatinis susireikšminimas ir asmeniškumai. „Na kurgi Lukas, po velnių“ – vienose varžybose emocingai pareiškia jis. Man irgi patinka L. Lekavičius, bet nesutinku, kad jis turi būti aukščiau komandos ar trenerio. Norisi žiūrėti krepšinį, o ne klausyti asmeninių komentatoriaus išgyvenimų, kad jo mėgiamas žaidėjas negauna laiko. Kitose varžybose V. Čeponis pareiškia, kad „Žalgirio“ vadovai jam nenupirko valgyti ir dėl to jis palaiko „Lietuvos rytą“. Tai buvo pasakyta su sarkazmu kaip pokštas. Nepaisant to, net ir pokštaudamas V. Čeponis „Žalgirį“ piešia juodomis spalvomis. Ar toks ir taip erzinančio žmogaus susireikšminimas yra tai, ką norisi girdėti penktadienio vakarą?

Man nėra tekę asmeniškai bendrauti su „Žalgirio“ administracija ir rinkodaros skyriumi, bet aš įsivaizduoju, kad tie žmonės, klausydamiesi komentavimo, baigia nusirauti paskutinius plaukus. Bet koks prekės ženklas turi savo pagrindus – žinomumą ir asociacijas. „Žalgirio“ komunikacijos komanda dirba daug ir profesionaliai, kad puoselėtų ir tvirtintų „Žalgirio“ vardą ir, kad jis būtų asocijuojamas su gerom emocijom. Tuomet atsiranda viena detalė, kurios jie negali kontroliuoti – krepšinio komentatorius. Jis būtinai turi griauti visą komunikaciją, tarsi sistemingai akcentuoti blogas žinutes ir dar pasinaudoti eteriu, kad pareklamuoti pagrindinį vietinį konkurentą. Tokiam fone, natūraliai pradedi galvoti, kad jam atlyginimą iš tiesų moka lietuvos rytas. Na bet aš asmeniškai sąmokslo teorijų nemėgstu, tad liksiu prie kitos versijos – V. Čeponis yra tiesiog nekompetetingas komentatorius ir labai negatyvus žmogus. 

Susidaro įspūdis, jog jam komentuoti Eurolygos rungtynes yra eilinis darbas arba eilinė diena ofise. Jam nerūpi nei „Žalgirio“ komanda, nei pati organizacija. Baisiausia, kad jis nė iš tolo nejaučia jį klausančiosios auditorijos pulso ir nuotaikų. Geriausias to pavyzdys yra vakar pakviestas T. Pačėsas. Neteigsiu, jog jį pakvietė specialiai, kad paerzintų „Žalgirio“ gerbėjus po LKF finalo. Sakykime, kad ieškota, kaip praturtinti komentavimą analitinėmis įžvalgomis. Taip, T. Pačėsas yra geras treneris ir gali pateikti įdomių pamąstymų, bet grįžkime prie esminio klausimo – ar jo dalyvavimas, komentuojant „Žalgirio“ varžybas Eurolygoje, kuria gerą emociją ir pozityvų vakarą?! Atsakymas yra vienareikšmiškas – Ne. V. Čeponis sugebėjo suerzinti net „Žalgirio“ komandos vadovą. Pamąstykime ar kas nors prisimena panašų precedentą praeityje?! Šiuo atveju pakviesti T. Pačėsą yra tas pats kas į poros vestuves pakviesti buvusią meilužę. Juk ji gali pateikti įdomių analitinių įžvalgų ir statistinių faktų!

Apibendrindamas noriu pasakyti, jog per savo 18 m. eilinio krepšinio sirgaliaus istoriją nesu matęs taip negatyviai ir nekompetetingai komentuojamų aukštesnio lygio varžybų. Manau, komentatorius V. Čeponis visiškai nesupranta savo darbo funkcijos (kurti pozityvų reginį ir emocijas) ir tikslinės auditorijos („Žalgirio“ gerbėjų ir jiems prijaučiančiųjų). Komentatorius sąmoningai arba natūraliai geba įžvelgti ir akcentuoti daugybę neigiamų detalių. V. Čeponiui – butelis beveik visada pusiau tuščias. Jo darbo neigiamas pasekmes, nors jas ir sunku tiksliai išmatuoti, turi jausti tiek „Žalgirio“ klubas, tiek Viasat Sport Baltic, tiek eiliniai žiūrovai, kurie dažnai yra priversti ieškoti kitų transliacijų internete. V. Čeponis prie kryžiaus kala daugumą Žalgirio žaidėjų ir trenerių.

Garbingi treneriai po nesėkmingų ruožų atsistatydina patys. Ar užteks garbės ir orumo V. Čeponiui padaryti tą patį? Kaip žiūrovas ir ta prasme klientas už tai aš nuoširdžiai padėkočiau. Niekad nevėlu versti naują lapą, mokytis ir tobulėti kitose lygose ar kituose sportuose. O su „Žalgiriu“ viskas gerai. Galima mėgautis aukščiausio lygio krepšiniu arenoje ir pasidžiaugti, kad komanda drąsiai ir energingai kovoja.





Komentarai

2016-02-28 23:25
R
Svepluojantis komentatorius...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2016-02-28 13:21
hahaha
Tomai Pagiry, zalias gumbas apsiverkei :))) ikalk valerijono ir nebepezek cia tokiu kledesiu (prisipazinsiu iki galo neskaiciau,nes cia ne nuomone o paleista tryda del klaikaus zaliosios parodijos zaidimo si sezona:) )
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2016-02-28 12:17
Rimas
Vaidas Čeponis yra geriausiais komentatorius Lietuvoje ir geriausias jis yra todėl, kad vienintelis nebijo pasakyti tiesos į eterį, kokia karti ji bebūtų. Taip ir turi būti, jei komanda žaidžia, ją reikia girti, jei ne - reikia "duot velnių". O šio straipsnio autorius yra labai apgailėtino mentaliteto žmogus.

Beje, visuomet sėdžiu Vaidui iš kairės.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2016-02-27 21:23
bo
Na kai jis komentuoja tai net varzybos neidomios patampa, tai angliskas trancliacijas tenka ziūrėti internetu .

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2016-02-27 16:13
fanas
neimanoma klausyt sito komentatoriaus balso..negana to, kad per varzybas n kartu girdi ajajai, ojojoi, mmm, yyyy ar siaip visokius panasiius issireiskimus, bet ir siaip jo komentavimo visa dikcija, intonacija buna nelaiku ir nevietoj..apskritai, jus palyginkit kaip gerai anksciau varzybas komentuodavo petrauskas ir kaip dabar sitas komentuoja...GRAZINKIT PETRAUSKA!!!

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2016-02-27 06:58
Nujo krepsini lyginti su vestuvemis, tai kazkas tokio. Ekspertas matosi nerealus, svarbu, kad alaus prisisiurbti butu proga. Tokiem ar ledo rutulys ar dailusis ciuozimas vienas ir tas pats.
Įvertinimas:
-1
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 22:23
Kodėl Lietuvos rytas iš mažosios raidės? Jautiesi nepilnavertis?

O kalbant apie Čeponį, tai prisimenu, kai jis Ryto varžybas komentavo. Lygiai taip pat stūmė, bet aš džiaugiausi, kad taip darė, nes kai komanda iškovoja vos vieną pergalę, tylėti būtų nesąmonė.

Yra fanai, kurie nori girdėti tiesą, o ne rožinėm spalvom viską, yra fanai, kuriems įdomu krepšinis, įskaitant intelektinius dalykus ir šviestis bei sužinoti naujų dalykų, derinių, schemų, visą virtuvę apskritai, o yra fanai, kurie į krepšinį žiūri kaip į šou (jie ne fanai, jie žiūrovai - pižonai. Lygiai tokie pat žiūrovai, kurie sekmadieniais žiūri xfaktorių ar ten kažkokį kitą bullshit'ą). Ne paslaptis, kad daugelis Žalgirio fanų būtent tokie ir yra - jie su krepšiniu nieko bendro neturi, jie į tai žiūri kaip į kokį daug metų besitęsiantį realybės šou ir tiek. Todėl sutinku, kad Čeponis nėra tas žmogus, kurį norėtų matyti šou žiūrovas.

Bet Lietuvoje yra ir daug tokių krepšinio fanų, kurie krepšinį supranta, jiems yra įdomi krepšinio virtuvė, jų pirmas ryte atvertas puslapis yra krepšinio portalai, jiems patinka žiūrėti krepšinį ir sužinoti naujų ir įdomių dalykų. Tokiems fanams tikiu, kad Čeponis yra geras komentatorius.

Man asmeniškai Čeponis nepatikdavo, kai sakydavo pastoviai mmmmm, aaaaa, yyyy ir būdavo susikaustęs.. Pasitaisė. Gal buvo susikaustęs. Dabar jis labiau atsipalaidavęs, pajuokauja, palygina, pasako įdomių dalykų, juokingų pavyzdžių, kartais ir pastumia, kartais ir stipriai ar per stipriai (bet kas iš mūsų darbe 100% laiko yra idealūs darbuotojai?).

Mano subjektyvia nuomone su Reklaičiu ir tuo nauju/jaunu LKL komentatoriumi ir dar tuo kauniečiu (pamiršau vardą, bet jis lryto arenoj kartais dirba, renginius veda) yra geriausi Lietuvos krepšinio komentatoriai, kurių įdomu klausyti žiūrovui suprantančiam krepšinį.

Mano subjektyvia nuomone yra visiškai priešingų žmonių, t.y. tokių, kuriems krepšinis yra dzin, jiems svarbu pažiūrėti TV su alum. TOkiems neįdomu niekas, o tik geras tv show (net ir tuo atveju jei komanda pralaimi). Tokiems žiūrovams, kuriems mano nuomone priklauso ir šio straipsnio autorius, niekas neįdomu, jiems įdomu pažiūrėti teliką ir net tuo atveju kai komanda pralaimi 30 taškų girdėti linksmą balsą ir turėti gerą nuotaiką (Čeponi, kodėl nesugebi visiems praskaidrinti vakaro kai komanda gauna ant 30? :) ).

Dėl vieno dalyko (vėlgi - mano nuomone) straipsnio autorius teisus. Tikslinė auditorija. Žalgirio fanai. Man atrodo, kad daugelis Žalgirio fanų yra tiesiog žiūrovai ir galbūt krepšinio intelektą turintis komentatorius jiems nėra įdomu.. Geriau Petrauskas tegul papasakoja kiek kas taškų įmetė ir kokią statistiką papasakoja. p.s. ar bent legaliai žiūri krepšinį, t.y. mokamą kanalą perki ar per internetą? Jeigu tu (tas kuris skaito šį nuobodų komentarą) vagi transliacijas internetu, nedrįsk net komentuoti.

šis komentaras yra mano subjektyvi nuomonė. juo aš nenorėjau nieko įžeisti, pašiepti ar pan. gražaus barcelonos pralaimėjimo OLY ir RMB fanai!
Įvertinimas:
+1
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 22:17
Dede rolkis
Nejuokinkit.su ceponiu wrestlinga gali ziuret.

Taip jis protingas vyrukas bet kai nugrybauna i lankas tai nzn kada gryzti i varzybas

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
Įvertinimas:
-2
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 21:54
:)
Tai va bl*t dėl ko žalgiris nuo visų po 30 vidutiniškai atsirauna. Pasirodo ne Krapiką keist reikėjo... :) Ir kur visi žiūrėjo, va gerai, kad tokį straipsnį išspausdinot :)
Įvertinimas:
+3
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 21:36
Mano nuomone geras komentatorius - balsas gal kiek nemalonus ausiai, bet emocingas ir tikrai mokantis pralinksminti komentatorius su begale išminties ir frazeologizmų.
Įvertinimas:
+2
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 21:31
KandisLT
geriauses buvo komentatoriu nevivaika spyga taukuota :D
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 21:27
live
visuomet ziuriu zalgirio varzybas be garso.tiesiog negaliu as jo klausyti ,tiesiog vimdo...
Įvertinimas:
-2
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 21:13
asas
zaidziu krepsini profesionaliai, man asmeniskai pats geriausias komentatorius yra Ceponis, kai jis komentuoja galiu ziureti net ir neidomias varzybas nes zmogus ir prie bajeriuko ir siaip ismano siek tiek krepsini ne taip kaip kiti komentatoriai..straipsnis pilnas pavydo ir nervu kad ceponis paceso draugas nu juokinga tiesiog..:D
Įvertinimas:
+3
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 21:01
anon 58
O straipsnis eilinis slamstas,laisko autorius eilinis sudmal... Zalkurv... kuriam viskas kas su Rytu susije didziausia tragedija ir smeista praded!!!norst tipo sako to nevertins ,bet akivaizdiai prikisinej !!sudo laiskas vertes zodziu !!!

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
Įvertinimas:
+2
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 20:55
anon 58
O kiek zalkurw.. sirgaliu priviso,tai degalines kaimo tarpdtotei niekad niekas neitinka !!! :00 :DDD P.S Ceponis neblogai komentuoja,o ,kad pasikviete Pacesa nuo to tik idomiau,zmogu kuris niekad sau neleis zemin zalgirio ,dar ir bendraujant labai kulturinga,kur retas kuris treneris bun,net uz ta pati Sara ,o krepsinio aikstelej visko bun,bet ten jo darbas,deja ir mes darbuose ne avineliai retas kuris bunam ,o namie ar kokiam rengini bunam kulturingi!!! :)) :

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
Įvertinimas:
+2
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 20:50
Zalia kaip tryda
Asaros teka is pykcio ir susuko pilva del Paceso ir Ceponio.

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
Įvertinimas:
+2
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 20:43
Kam ju isvis reikia?
Vakar teko ziuret varzybas be komentatoriu. Kadangi mikrofonu arenoj nemazai pristatyta jausmas isties malonus ziurint varzybas. Daug labiau isijauti i veiksma aikstelej ir zinoma laiks nuo laiko nusijuoki kai Jasikevicius iskeikia koki Lekaviciu....:)
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 20:37
Autorius visiskas loxas. Turbut koks vestuviu muzikantas sutapatina krepsini su savo tiesioginiu darbu. Komanda prapisa pastoviai, o jam ka plot rankom ir tokiems kaip autorius, prisprogusiems alaus, aiskint kaip cia viskas grazu ir gerai. Tai jei pocius seibutis motumas nusipelno kritikos, tai reikia ir sakyt tiesiai. Kam cia grazint? Laimi tegul rungtynes, buna konkurencingi europoj, tai ir ceponis stiliu pakeis.
Įvertinimas:
+3
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 20:35
Paulius M
Cepanonis man sukele impotencija
Įvertinimas:
-2
(vertina tik prisijungę)
2016-02-26 20:34
Internetas valdo
Nereikia būti atgyvenomis ir žiūrėti krepšinį per TV, internete geriausia kokybe ir plius be komentatoriu guoga transliuoja, galima patiems komentuoti ir niekas savo blevyzgomis neerzina.

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
Įvertinimas:
-1
(vertina tik prisijungę)
Ačiū, kad prenešėte apie nekultūringą, pažeidžiantį įstatymus, reklamuojantį ar kurstantį nelegaliems veiksmams komentarą.
1 2 3 4 5 6 7  »

Komentuoti
Vardas:      
  Liko simbolių:     Iš viso komentarų: 126

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.