Teisėjo karjerą prieš dvejus metus baigęs Kęstutis Pilipauskas nuo krepšinio nenutolo. Dabar jis dirba rungtynių komisaru, yra Lietuvos krepšinio federacijos (LKF) viceprezidentas, Lietuvos teisėjų asociacijos prezidentas.

Vienas geriausių visų laikų Lietuvos arbitrų trečiadienį svečiavosi „BasketNews.lt“ vaizdo konferencijoje ir atsakė į skaitytojų klausimus.

Dabar komisaru dirbantis Pilipauskas atskleidė, kad po šį sezoną Klaipėdoje gautos pamokos, kai reikėjo peržaisti rungtynes tarp „Neptūno“ ir „Kėdainiai Triobet“, buvo priimtas vienas taisyklių pakeitimas. Nuo šiol Lietuvos lygose teisėjai galės pasižiūrėti paskutinių epizodų kartojimus, net jeigu rungtynės filmuojamos tik mėgėjiška kamera.

Pilipauskas taip pat pasidalijo savo patirtimi apie darbą per pagrindinių Lietuvos komandų rungtynes, teisėjavimo sąlygas mūsų šalyje ir geriausius dabartinius arbitrus.

– Kęstuti, ar sutinkate su Tomo Pačėso nuomone, kad „Lietuvos ryto“ – „Asseco Prokom“ rungtynėse teisėjai palaikė vilniečius? – vienas iš „BasketNews.lt“ skaitytojų pasidomėjo Pilipausko.
– Pats buvau tų rungtynių komisaras, todėl sunku komentuoti teisėjavimą. Manau, kad teisėjai stengėsi teisėjauti objektyviai, aišku, galbūt pasitaikė daugiau klaidų šeimininkų naudai. Nesiimu spręsti, ar paveikė atmosfera, ar tiesiog taip jie matė konkrečias situacijas. Klaidų neišvengta, bet nemanau, kad buvo didelė persvara Vilniaus komandos naudai. Buvo daugiau klaidų, nei dera tokio lygio rungtynėse, tačiau nemanau, kad tai buvo tendencija.

– Jeigu skaitėte komentarus prieš konferenciją, ko gero pastebėjote, kad krepšinio aistruoliai, palaikantys Kauno „Žalgirį“, įžvelgė jūsų palaikymą Vilniaus „Lietuvos rytui“, o šios komandos gerbėjai – priešingai, – Kauno „Žalgiriui“. Ar per savo karjerą kiekvienais metais išgyvendavote tokias spekuliacijas, kad teisėjai palaiko vieną ar kitą pusę, kai galiausiai tampa neaišku, kurią pusę?
– Geras klausimas ir geras jūsų komentaras. Jeigu patys sirgaliai negali susitarti tarpusavyje, kas ką palaiko, jie net nėra tikri, ar Pilipauskas su Brazausku palaiko „Lietuvos rytą“ ar „Žalgirį“. Reiškia, mes teisėjaudavome taip, kaip leido mūsų kvalifikacija, kompetencija. Patikėkite, teisėjaujant tokiame lygyje neįmanoma galvoti apie palaikymus ar „patraukimus“ kažkurios komandos, kad ir gimtojo miesto. Profesionalai nenusileidžia iki tokio lygio. O mes, manau, galime laikyti save profesionalais. Taip, esu savo miesto patriotas, kaunietis, „Žalgiris“ man vaikystėje buvo svajonių komanda, bet eidamas teisėjauti „Žalgirio“ rungtynėms norėdavau padaryti savo darbą gerai, negalvojant, kad „Žalgiriui“ reikia padėti laimėti ar dar kažką daryti.

– Ar būdavo lengva atsiriboti nuo noro pagelbėti komandai, kurią iš esmės palaikote?
– Lietuvoje iki šiol situacija yra palanki teisėjavimui. Nėra necivilizuoto spaudimo, kaip Graikijoje ar Rusijoje. Kalbu apie visokių daiktų mėtymą į aikštę, Rusijos čempionate įvairūs užkulisiniai dalykai, vėliau vieši kaltinimai. Tai labai sudėtinga situacija ir nepavydžiu tų šalių teisėjams. Pas mus yra kitaip ir labai tikiuosi, kad tai išliks. Nėra tiesioginio spaudimo. Taip, yra straipsnių žiniasklaidoje, žurnalistų, palaikančių tam tikrą komandą, noras kažką surasti, įgelti, bet tai neperžengia civilizuotumo ribų. Manęs niekas nespaudė.

– Visai neseniai LKL varžybų direktorius Tomas Rimkus mūsų radijo laidoje pareiškė, kad Lietuvos krepšinio arbitrai išgyvena kartų kaitą. Pasitraukėte jūs, laikas artėja ir Romualdui Brazauskui. Nemaža dalis kitų garsių arbitrų iš geriausių dešimtuko pasitraukė. Ar artėja Lietuvai pavojus krepšiniui kalbant apie teisėjus?
– Vėl geras klausimas. Pastaruoju metu iš oficialių asmenų, komandų vadovų žiniasklaidoje girdisi, kad teisėjavimo lygis Lietuvoje krenta. Kad kažkiek lygis nusileido, būtų naivu nepripažinti. Per paskutinius kelerius metus aš, Zakis ir Bataitis baigė karjerą, Dovydavičius dėl ligos neteisėjauja, Bielinis su Jasevičiumi neteisėjauja dėl traumų. Brazauskas teisėjauja tik LKL čempionate, BBL Elito divizione negali, nes yra varžybų direktorius.

Tai septyni žmonės iš dešimtuko, kuris buvo prieš 3-4 metus. Bet kuriai šaliai tai būtų rimtas išbandymas ir nebūtų lengva pakeisti.

– O ar negalima sakyti, kad ir perspektyvos liūdnos, nes jaunimui nebeliko kartelės, kurią reiktų siekti?
– Tikiuosi, kad jauni teisėjai dar mūsų nepamiršo. Juolab, kad kai kurie teisėjai iš geriausių sąrašo vis dar moko mūsų vidurinę ir jaunąją kartą. Kaip ir krepšinyje – ne kiekviena karta prilygsta buvusiai. Buvo Sabonio ir Marčiulionio karta, kuriai pasitraukus visiems atrodė, kad Lietuvoje krepšinio nebeliks. Bet užaugo kita karta, kuri po kelių metų tapo Europos čempionais.

Man patiko viena frazė – „Nėra nepakeičiamų žmonių, yra nepakartojami“. Tai gera frazė. Manau, kad ilgainiui ta tuštuma užsipildys. Lygis šiek tiek pažemėjo. Visi išėję teisėjai buvo lyderiai, o lyderis teisėjų rate yra labai svarbus, nes autoritetas padeda užtikrinti rungtynių valdymą. Bendras teisėjavimo lygis yra geras, teisėjai supranta krepšinį, nes patys žaidę krepšinį, baigę sporto mokyklas. Jiems tik reikia užsitarnauti autoritetą.

– Vienas mūsų skaitytojas teiraujasi, kodėl žaidžiant JAV rinktinei teisėjai į taisyklių pažeidimus žiūri atsainiai, nors taisyklės turėtų būti vienodos visiems.
– Taip, turėtų būti vienodos, tačiau taisyklės ir jų traktavimas NBA ir FIBA varžybose yra šiek tiek skirtingas. Nesu didelis NBA taisyklių ekspertas, nes nemėgstu žiūrėti jų rungtynių, man labiau patinka europietiškas krepšinis. Teisėjai tikrai šiek tiek primerkia akis, nes suvažiuoja NBA žvaigždės ir žmoniškas faktorius veikia. Ypatingai, kai skirtumas nebūna menkas, kad nebūtų galima kokios smulkmenos nepastebėti. Manau, šiek tiek yra palankumas žvaigždei. Iš kitos pusės, tai paaiškinama – žmonės ateina pasižiūrėti į žvaigždes, o ne į sausą taisyklių traktavimą. Jeigu skirtumas yra didelis, vienas kitas praleistas nežymus taisyklių pažeidimas, kuris neturi įtakos rungtynių rezultatui, manau, kad tai yra toleruotinas dalykas.

– NBA teisėjų siaubas buvo Rasheedas Wallace'as. O kas buvo teisėjų siaubas Lietuvoje? Neskaitant Rolando Skaisgirio.
– Esame gerai pažįstami su Rolandu ir esame kalbėję apie žaidėjų-teisėjų santykius. Galbūt, kai paaiškėjo, kad Rolandas turi artistišką sielą, jis norėdavo įnešti į rungtynes tam tikrų šou elementų. Negaliu jo smerkti ar teisinti. Jis iš tikrųjų buvo sunkus kaip žaidėjas. Dalis jo pretenzijų buvo pagrįstos, bet išraiškos forma buvo ne ta. Gal tai buvo jo hobi ir 100 litų bauda už techninę pražangą pernelyg negąsdindavo ir leisdavo sau tokią baudą sumokėti, prieš tai pasakęs teisėjams, ką apie juos galvoja. Negaliu pasakyti, kad Lietuvoje buvo piktybinių žaidėjų. Tai priklauso nuo asmenybių. Turi būti abipusė pagarba ir tolerancija. Teisėjo tikslas nėra, kad jį mylėtų žiūrovai ar žaidėjai. Svarbiausia, kad gerbtų jo darbą ir toleruotų kaip asmenį. O tai užsitarnaujama savo geru darbu.

– Per minutės pertraukėles teisėjai susiburia į ratuką ir kalba. Apie ką tuo metu yra kalbama?
– Kalbama apie konkrečias situacijas, kurios buvo prieš minutės pertraukėlę. Jeigu reikia teisėjams pasitarti, kaip reikia dirbti, teisėjai tai ir daro. Tikrai ne apie šokėjas kalba.

– Ar per tokius pasitarimus gali būti sprendžiamos ir rungtynių baigtys?
– Gali būti pertraukėlė po rungtynių. Konkretus atvejis – pasitarimas po rungtynių tarp „Kėdainiai Triobet“ ir Klaipėdos „Neptūno“. Kėdainių klubo atstovo Marijaus Stankevičiaus manymu, šis pasitarimas buvo neadekvataus elgesio pavyzdys, nes teisėjai neva negerai elgėsi tardamiesi po rungtynių. Tai yra visiškas nonsensas, nes jie privalo tartis, tai buvo sunki situacija. Aš įsivaizduoju skeptiškus mūsų klausytojų ir skaitytojų šypsnius, kurie sakys, kad „BasketNews.lt“ įdėtoje vaizdo medžiagoje viskas labai aiškiai matosi. Taip – sulėtinus vaizdą, viskas labai aišku. Tačiau jeigu tuos pačius klausimų teikėjus mes pastatytume su švilpuku aikštėje ir parodytume tokią situaciją, net neabejoju, kad daugiau nei pusė jų taip pat nepataikytų su teisingu sprendimu. Taigi situacija tikrai nebuvo lengva.

Po šios situacijos mes sutarėme su visomis lygomis, kad lygos sutinka taikyti tokį taisyklių pakeitimą, kad numatoma paskutinio metimo peržiūra. Nesant net profesionalai aparatūrai, leidžiama naudoti bet kurią kitą aparatūrą, kuria buvo filmuojamos rungtynės. Pagal FIBA taisykles galima naudotis tik profesionalia aparatūra, o mes turime galimybę naudotis bet kuria aparatūra, kuri fiksuoja rungtynes.

– Kol tarptautinėje arenoje dirbo Romualdas Brazauskas ir jūs, Lietuva buvo viena favoričių pasaulyje pagal aukšto lygio teisėjus. Kuri šalis dabar pasižymi aukšto lygio arbitrais?
– Mes buvome maža šalis ir mūsų nebuvo daug viršūnėje, kad galėtume sakyti, kad buvome išskirtiniai ar svarbūs. Romualdas turėjo puikią karjerą ir vertas visų finalų, kuriuose teko teisėjauti. Kalbant apie kitas šalis, manau, kad ispanai išsiskiria. Jie turi stiprią lygą ir tai yra geros sąlygos tobulėjimui. Kiek žinau, jie netgi turi labai aukšto lygio socialines garantijas ir gali save laikyti profesionalais. Manau, kad profesionaliausias požiūris į teisėją yra Ispanijoje.

– Interviu pabaigoje – vienas linksmiausių klausimų tarp to, ką jūsų norėjo paklausti mūsų skaitytojai: Ar švilpiate žingsnius savo žmonai, jei ji išeina iš virtuvės?
– Tikrai namie nešvilpiu. Be to, mano namai nėra tokie dideli, kad neišgirstų pusbalsiu. Jeigu žmona norės, išgirs, o jeigu ne, ir švilpukas neišgelbės (šypsosi).

Interviu pirma dalis:



Interviu antra dalis:



Rodyti komentarus
zzemaitisvisiska nesamone. Jei teisejai butu reitinguojami po kiekvienu varzybu butu ir noras stangtios ir nesaliskai dirbt, o dabar. Ir dar tas jo pasakymas apie NBA zvaigzdes, kad galima netraktuyoti klaidu kai tai neturi itakos rezui.. nu kaip sitaip gali sakyt teisejas??? taigi is to ir susidada rezas!


Teisėjai ir yra reitinguojami. Jei tuo domėtaisi, tai žinotum. Nebent tu manai, kad teisėjų darbą turėtų vertinti ir reitinguoti visi sirgaliai?
2012-02-17
Atsakyti
rrr
Dauguma komanentatoriu net nesupranta, kas yra teisejavimas. Geda skaityt.

zzemaiti, teisejai yra vertinami po kiekvienu rungtyniu, aukstesniame lygyje, siaip!!! Cia nuo Rkl skaiciuok i virsu :) taip kad...
2012-02-17
Atsakyti
žalgiris nenugalimi... o jei pralaimi tai visada dėl teisėjų kaltės.. kaip gi kitaip
2012-02-17
-1
Atsakyti
GVS
jeigu senelis gedvydas per lkl uzdaryma vaiskciojo apsikabines brazauska ir oilipauska,kai medalius cempionu rytui padarete,kai Zalgirio zaidejams buvo lauzomi kaulai,praskeltos galvos, veidas,antakiai,sumusami koju raumenys,dirbta alkunemis ir svilpukai jusu tylejo,o paskuitines rungtynes 11tasku neuzskaityta Zalgiriui.tai ka cia tu porini m..pilipauskai,o uzsienyje buvo su brazausku ir tavimi kiek skandalu,braziu eme,nes tas grynai teisejavo uz usa,geda turetu buti jums,cia laida ne tiems ,kurie nieko nesupranta krepsinyje....
2012-02-16
+3
Atsakyti
Neveikia video..
2012-02-16
Atsakyti
go.
manyciau geriausi teisejai butu kurie zaide krepsini dar teorija paskaito tobulejimui gauna licenzija ir viskas ok o teisejauja daugiausiai zina tik teorija ir apie krepsini nei bum bum
2012-02-16
Atsakyti
visiska nesamone. Jei teisejai butu reitinguojami po kiekvienu varzybu butu ir noras stangtios ir nesaliskai dirbt, o dabar. Ir dar tas jo pasakymas apie NBA zvaigzdes, kad galima netraktuyoti klaidu kai tai neturi itakos rezui.. nu kaip sitaip gali sakyt teisejas??? taigi is to ir susidada rezas!
2012-02-16
-1
Atsakyti
post sriiptum
manau neklystanciu nera , bet svarbiausia pripazinti , kad suklydau teisejas irgi zmogus ir klysti yra zmogiska, tik nepraraskime zmogiskuma negalvokime kad esame visagaliai kazkada viskas baigiasi ir viskas yra laikina.
2012-02-16
Atsakyti
to TO:Greggy
sutinku :) ne tik krepsinyje bet ir futbole ispanai yra kazkuom uzsitarnave teiseju palankuma,

Leverkuzenas , barsa rungtines stebejau net slykstu ant galo ziureti buvo
2012-02-16
Atsakyti
:))
Cia kaip Kedainiai akyvaizdzius girtus teisejus priduoti norejo, nes musu LKL tokio auksto lygio Lyga nera tranliuojama per jokias televizijas , nesugebejo irodyti,kad jie tikrai girti buvo gavo bauda :D Teisejai, apskritai kaip mentas ar Teisejas yra , jai zmogus ne lopas patys zino kas jie , tokie.

Slyktu net apie tokius pradaznus svolacius rasyt
2012-02-16
+1
Atsakyti
TO:Greggy
Nu būtent jo nekaltinu, bet šiemet teisėjavimo apgailėtinas ir ne tik VTB lygoje, bet, kad ir Eurolygoje paskutinėmis minutėmis Cantu išgelbėjo teisėjai kai lošė su Žalgiriu, nors prieš tai nesu matęs Eurolygoje tokio teisėjavimo... Arba kaip Kleiza pasakė Ispanai yra užsitarnavę pagarbą iš arbitrų, todėl jiems švilpiama visai kitaip... Pamenat Lugi La Monica?
2012-02-16
+1
Atsakyti
GVS
pasakiau ,kad nieko nepasakiau,mes nepakaltinami...
2012-02-16
Atsakyti
Man asmeniskai patiko interviu, buvo nenuobodu klausyti, skritingai nuo neissilavinusiu zaideju, kurie i kiekviena klausima atsako tik gal, nzn, sunku pasakyt. Daugiau tokiu zmoniu kalbinkit.

O kas liecia papirkinejimus, tai sutiksiu su juo nuomone - kol akivaizdziu irodymu nera, tol ir nesmeizkit zmogaus..
2012-02-16
Atsakyti
Gedas
Negi jis dabar ims ir prisipazins savo klaidas, ar kad spaudimui pasidaves, ar papirktas buvo.
2012-02-16
+1
Atsakyti
XXX
O MAN PATIKO, geras interviu,visai idomu paskaityti apie krepsini is teiseju puses :)
2012-02-16
Atsakyti
googligoogle
..........Nieko nevertas interviu...Neverta net gaisti laiko skaitant.
2012-02-16
-3
Atsakyti
Ačiū, kad prenešėte apie nekultūringą, pažeidžiantį įstatymus, reklamuojantį ar kurstantį nelegaliems veiksmams komentarą.

Komentuoti
Vardas:      
  Liko simbolių:     Iš viso komentarų: 16

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.
Rodyti visas naujienas