Tomas Jasevičius: "Eurolygos finalą laimėjome visi"

2005-05-16 09:32
Rokas Buračas, "Sportas"

Lietuva garsėja ne tik krepšininkais, bet ir teisėjais, kurie yra kviečiami "švilpti" per svarbiausius pasaulyje vykstančius krepšinio renginius.

Neseniai pasibaigusiame Eurolygos finalinio ketverto turnyre teisėjavo vilnietis Romualdas Brazauskas, o jo kolega Tomas Jasevičius "švilpė" per Eurolygos jaunimo varžybas, kurios vyko tame pačiame sporto komplekse kaip ir pagrindinės Eurolygos rungtynės. Jose dalyvavo Eurolygos klubų dubleriai, o Kauno "Žalgirio" jaunieji krepšininkai turnyre užėmė antrąją vietą.

"Sportas" pakalbino Tomą Jasevičių, kuris sutiko papasakoti apie Eurolygos jaunimo turnyrą bei nematytus jame rungtyniavusius talentus.

– Ar sunku buvo teisėjauti per Eurolygos dublerių turnyrą Maskvoje?
– Tai tikrai nebuvo sunkios rungtynės. Jose žaidė jaunių ekipos, todėl teisėjauti tikrai nebuvo sunku. Esu turėjęs ir sunkesnių mačų. Man daugiau naudos davė ne jaunių turnyras, bet tai, kad teko pamatyti visą Eurolygos finalinio ketverto virtuvę. Gyvenau kartu su jame teisėjavusiais teisėjais, bendravau su jais.

– Keliems susitikimams teko teisėjauti?
– Pirmą dieną teisėjavau Atėnų AEK ir Po Ortezo "Elan Bearnais" ekipų dubleriams, antrą dieną – AEK ir Bolonijos "Climamio" jaunių rungtynėms, o trečią dieną teisėjavau Tel Avivo "Maccabi" ir Sopoto "Prokom Trefl" ekipų jauniesiems krepšininkams. Pirmieji du susitikimai buvo atkaklūs, o paskutines rungtynes "Maccabi" laimėjo nesunkiai – lenkai buvo daug silpnesni.

– Gal bendraudamas su kolegomis sužinojote ką nors naujo?
– Galbūt daugiau sužinojau ne apie teisėjavimą, bet buvo labai naudinga teisėjauti per tas trejas rungtynes ir pasikartoti tai, ką išmokau prieš LKL finalus. Daug naudos man davė bendravimas su kolegomis per visą finalinį ketvertą, nes mus apgyvendino tame pačiame viešbutyje, jaučiausi kaip dalis to ir buvo tikrai smagu.

– Papasakokite apie patį turnyrą. Koks jo lygis?
– Į tokius turnyrus kiekviena komanda stengiasi atsivežti kuo stipresnę sudėtį. Žinoma, stipriausi buvo CSKA dubleriai – jų komandoje rungtyniavo net penki krepšininkai, žaidžiantys savo amžiaus Rusijos rinktinėje. "Žalgirio" dublerių komandoje buvo 3-4 kandidatai į 1987 m. gimusių ir jaunesnių Lietuvos rinktinę, todėl lygis tikrai gana aukštas. Juo labiau kad turnyrą stebėjo labai daug agentų, NBA skautų, tad krepšininkai žaidė negailėdami jėgų.

Varžybos vyko tame pačiame "Olympiysky" komplekse, kur buvo žaidžiamos ir Eurolygos finalinio ketverto rungtynes. Buvo padarytos trys krepšinio aikštelės ir kiekvienos jaunių rungtynės prasidėdavo skirtingu metu, 15 minučių skirtumu. Tai buvo padaryta tam, kad agentai galėtų pamatyti visus žaidėjus. Taigi dar kartą pakartosiu, kad Eurolygos jaunių turnyro lygis buvo tikrai aukštas.

– Ar nustebino kurio nors krepšininko žaidimas?
– Buvo toks garsus Latvijos krepšininkas Melnikas, o jo 18 metų sūnaus Aleksandro ūgis yra 217 cm. AEK klubas tą vaiką "nupirko" kartu su tėvais. A.Melnikas jau yra įrašytas į pagrindinę Atėnų klubo sudėtį, tačiau rungtyniauja ir jaunių ekipoje. Visai neblogas krepšininkas, gal ateityje jis "išlįs" ir kur nors aukščiau. Aišku, kiekvienoje komandoje buvo po vieną kitą žymesnį žaidėją, tačiau jie per daug neišsiskyrė.

– Kas, jūsų nuomone, iš dublerių ekipos artimiausiais metais galėtų patekti į vyrų komandą?
– Maskvoje daugiausiai dėmesio susilaukė Vilmantas Dilys. Jis neblogai sužaidė pirmąsias dvejas rungtynes, tačiau per finalą buvo uždengtas. Teko kalbėtis su teisėjavusiais "Žalgirui" arbitrais, nes aš pats negalėjau teisėjauti lietuvių rungtynėms. Jie V.Dilį gyrė. Daugiau jokių pavardžių jie neminėjo, tačiau Dilį pastebėjo.

– Minėjote, kad varžybas stebėjo daug skautų. O ar buvo žiūrovų?
– Agentų ir skautų buvo tikrai nemažai. Jei minėčiau žinomesnes pavardes, galėčiau pasakyti, kad jaunius atidžiai stebėjo Aleksandras Gomelskis, Šarūnas Marčiulionis, Artūras Karnišovas. Buvo atvažiavęs ir Algirdas Brazys. Taip pat buvo daug skautų iš užsienio.

Į jaunių turnyro finalą susirinko nemažai žmonių – buvo grupelė triukšmingų CSKA klubo gerbėjų. Po finalo komandas apdovanojo A.Gomelskis. Jis įteikė taurę ir "Žalgirui", o sakydamas kalbą džiaugėsi, kad Lietuvos krepšinis tradiciškai yra aukšto lygio, nepagailėjo Lietuvai gerų žodžių. Jis teigė, kad Lietuva yra A.Sabonio, Š.Marčiulionio, R.Kurtinaičio ir V.Chomičiaus šalis, ir teigė, jog mūsų valstybėje krepšinio lygis tik auga. A.Gomelskis pabrėžė, kad jam labai malonu, jog finale susitiko CSKA ir "Žalgiris".

– Ar skiriasi teisėjavimas per jaunių turnyrus ir per vyrų varžybas?
– Vyrų varžybų meistriškumas didesnis, todėl per jas teisėjauti yra sunkiau. Vyrų varžybose reikia daugiau bėgioti, tačiau čia buvo pusiau draugiškas turnyras. Nebuvo sunku.

– Matėte Eurolygos finalą. Ar jūsų nuomonė sutapo su A.Brazausko spėjimu?
– O koks buvo jo spėjimas?, – perklausė T.Jasevičius. – A.Brazauskas po finalo teigė tikėjęsis, kad dėl pirmosios vietos žais CSKA ir "Maccabi" ekipos. Na, atvirai šnekant, nors po varžybų lengva girtis, maniau, kad "Tau Ceramica" turėjo daugiau galimybių laimėti prieš CSKA negu "Panathinaikos" prieš "Maccabi". Iš tikrųjų taip ir atsitiko. O finale aš nesirgau nė už vieną komandą, nes kiekvienoje žaidė po lietuvį, teisėjavo irgi tautietis, tad galėčiau pasakyti, kad tą finalą laimėjome visi (šypsosi, – Red.).

– Ar žiūrėdamas finalo rungtynes pastebėjote kokių nors savo kolegų klaidų?
– Dabar jau nelabai prisimenu, bet greičiausiai ne. Po finalinio susitikimo buvo bendra vakarienė, kurioje dalyvavo ir Eurolygos vadovai. Jie pagyrė teisėjus už gerą darbą ir buvo patenkinti. O smulkių klaidelių gal ir buvo, nors to išvengti sunku. Duok Dieve, kad visada būtų teisėjaujama taip, kaip per šį finalą. Per kitas varžybas pastebi kolegų daromų klaidų, iš jų mokaisi, stengiesi pats nedaryti, bet ne visada pavyksta. Klaidų darai ir darysi.

– Kada jus išvysime teisėjaujantį prestižinio turnyro finale?
– Stengsiuosi, kad išvystumėte kuo greičiau, tačiau ne viskas nuo manęs priklauso (šypsosi, – Red.).

– Kokie jūsų santykiai su Rolandu Skaisgiriu?
– Po to karto aš jo nei mačiau nei kalbėjau. Santykiai liko tokie, kokie ir buvo – žaidybiniai aikštelėje. Po to karto dar neteko jam teisėjauti. Nežinau, nelabai ką turiu pasakyti.

– O kaip reagavote į jo žodžius?
– Normaliai. Jis yra daugiausia techninių pražangų gaunantis žaidėjas, todėl, aišku, pyksta ant teisėjų. Tuo atžvilgiu jis yra probleminis žaidėjas. Mes visi žinome, kad jis mūsų nelabai mėgsta aikštelėje. Tuo viskas ir pasakyta.  





Rodyti komentarus
1 2  »
2017-03-04 05:44
alex
Hãy cùng nhau khám phá những dòng máy photocopy mới nhất hiện đại nhất tại công ty Hải Minh co tại địa đỉ: http://haiminhco.com.vn Tại đây bạn có thể tha hồ khám phá những dòng sản phẩm mới
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2017-02-03 09:47
alex
Nhieu luc ban cam thay met moi va khong biet tim dau dich vu cho thue may photocopy. ban dung lo, hay de chung toi giup ban. ban hay truy cap lien ket sau:

http://haiminhco.com.vn/cho-thue-may-pho...

http://haiminhco.com.vn/cho-thue-may-pho...

http://haiminhco.com.vn/may-photocopy-to...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-19 16:36
kad ir kaip butu keista, sutinku su dariu_dariuliu... kiekvienas turim savo nuomone ir vis delto as manau, kad jis teius... brazauiskas nera toks geras (bent jau teisejaudamas lietuvoje). taciau tikrai ne blogausias. nepamirskit visokiu gelvichu ramanausku bataiciu. geda lietuvos teisejams daro :))
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-19 12:24
to Darius_Darulis: Šneki ir matyt pats nelabai suvoki ką šneki.
Įvertinimas:
-2
(vertina tik prisijungę)
2005-05-18 20:26
Darius_Darulis: tai jis matyt sedi ir Eurolygos ir FIBOS kiseneje, jeigu ji kviecia i prestiziskiausius pasaulio turnyrus. Ar as klystu, a visazini?
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-17 18:07
Mano nuomone , pats prasciausias Lietuvos teisejas yra Vainausku kiseninis Brazauskas . O Jasevicius yra jo mokinys , kuris pataikauja savo mokytojui visose varzybose , kuriose tik kartu teisejauja . Bet siaip apie si jauna teiseja negaliu pasakyti daug neigiamu zodziu , manau , kad lyginant su Brazausku , jis tikrai puikus teisejas .
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-17 13:11
Red_devil>
krepsinio taisyklese aiskiai yra nurodyti veiksmai uz teiseju, ziurovu ir priesininku izeidimus ir nesportini elgesi ju atzvilgiu.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-17 10:52
Jasewicius ir Brazauskas geriausi tejsejai LT, o wat Dowidavicius gryba pjauna... Ir kaip tox galejo Atenu olimpiadoj tejsejauti?!
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-17 02:14
Audrius ten tanoka ne dovydaviciui sake mother fucker o sake ant einikio kad this mother fucker man galva sumuse...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 22:21
Rudze: teisejai tam ir skirti, kad sugebetu per trumpa laika objektyviai ivertinti situacija...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 20:59
to [SaRaS]
tu pats kada nors pabandyk pateisejaut, bent kokiems moksleiviams ir suprasi kas yra teiseju klaidos...
Tau lengva komentuot kai filmuoja penkios kameros is visu pusiu ir dar sulietintai rodo..
Kai tau reik per dali sekundes priimt ar buvo bauda ar ne, ar tik is to sono pasirode kad buvo tai suprastum visas teiseju klaidas ir cia taip nesneketum mazvaiki...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 15:50
Vyrai ka jus lyginat zemesnio rango arbitra Dovydaviciu su Jaska Ar Brazu??? Pamaiva anas ir tiek. Sukuosena ir rimta veido israika svarbiausia. o mojuoti rankomis - tai nereiskia tik tasku neskaitymo. Tai reiskia ir zaidimo stabdyma. Beto visa procedura atliekama rodant sekretoriatui. vat ten ir reik ziureti kas fiksuota, uz ka fiksuota ir kokia nuobauda paskirta. O federacija ir LKL jau labai mazai besusijusios organizacijos.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 15:44
negalvojau, kad tas autorius SaRas toks kvailas.Ir beje, ne Dovidavičius daugiausiai klysta per rungtynes, o Jasevičius su Brazausku. vien ko vertas Jasevičiaus bandymas neužskaityti Packo metimo iš po krepšio, kai tanoka su Einikiu stumdėsi. Įdomiausia, kad stumdėsi jau po metimo, o Jasevičius, kad mojuoja mojuoja neužskaityt... gerai, kad kiti teisėjai pataisė sprendimą
Apie Jasevičiaus ir Brazausko teisėjavimą Viniuje geriau išvis patylėt.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 15:36
Lietuvoje su teisėjais padėtis tragiška. Gal jie ir geri specialistai, jeigu juos kviečia teisėjauti į rimtas varžybas, tačiau Lietuvoj jie kaip gerai išmuštruoti kareiviai klauso federacijos vadovų, kurių pozicija niekam nekelia abejonių. Ypač didelį pasišlykštėjimą teisėjai sukėlė Kaune. Jarutis gauna į snukį, nuvirsta, o už tai jam fiksuojama pražanga, o paskui dar gauna ir techninę. Žaidėjai po tokių “sprendimų“ praranda bet kokį norą žaisti ir stengtis. Sutinku, gal Žalgiris atrodė ir geriau, būtų laimėję ir taip, bet taip teisėjauti tikrai negalima. Ar ne laikas būtų finalinei serijai kviestis teisėjus iš užsienio?
Įvertinimas:
-4
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 14:17
to Player:
pritariu tau 100%, nors Toma gerbiu, bet tokios akivazdzios klaidos ir tokio lygio rungtynes nera dovanotina klaida
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 12:59
Virgiukas savame stiliuje :))) Manau visi matet per TV kai Tanoka Virgiui tiesiai i marmuze sake "Mother fucker", bet technines nebuvo. O savo pykti ir nekompetencija pirmu patogiu momentu isliejo technine prazanga Lietryciui :)))
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 12:49
player: o ka reiskia 4 taskai antro kelinio vidury? juk dar lieka 25 minutes atlost juos, jei turi ULEB cempionu komanda :))
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 12:45
http://kaukas.boo.lt/dovid.avi manau ir aklam geda butu taip suklist uz tokias klaidas turetu buti pinigine bauda ar diskfalifikacija kelioms rungtinems (4tsk +kamoli padovanojo zal, nors kamolis turetu buti musu) o dabar ka noriu ta darau. atrodo vienintelai lietuvoi niera institucijos kuri nagrinetu teiseju darba, kaip sakoma cia lietuva cia lietus lyja
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 12:31
Vyrai nevarykit ant musu teiseju. Nuvaziuokit i kokia Estija ar Suomija pazaist. Vat ten tai pamatysit tokiu stebuklu, kad net nera zodziu.
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
2005-05-16 12:29
kazi kodel tie teisejai taip nemyli Ryto? kaunieciai kodel nemyli suprast nesunku - jie is Kauno. bet vilnieciai.. ka jie sau galvoja? ech.. sunkus teisejo darbas Lietuvoj...
jei komanda zaidzia be ugnies ir talento stygiu bando kompensuot grubiu zaidimu - kaltas teisejas. jei vidurio puolejas, sunkiai pataikantis nuo baudu linijos, meta tritaski - kaltas teisejas. jei traumuotas zaidejas pakyla nuo souliuko ir priejes iki sekrotoriato mojuoja viduriu pirstu Zalgirio treneriui - kaltas teisejas.
ech...
Įvertinimas:
Nėra
(vertina tik prisijungę)
Ačiū, kad prenešėte apie nekultūringą, pažeidžiantį įstatymus, reklamuojantį ar kurstantį nelegaliems veiksmams komentarą.
1 2  »

Komentuoti
Vardas:      
  Liko simbolių:     Iš viso komentarų: 28

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.
Rodyti visas naujienas