Nuotr.: Scanpix
Nuotr. Scanpix

Šią savaitę prasidėsiantį naująjį sezoną Eurolyga pasitinka nukraujavusi – praradusi visą būrį pajėgių žaidėjų. Negana to, prestižiškiausiame Senojo žemyno krepšinio turnyre ima retėti populiariausių legionierių – krepšininkų iš JAV gretos.

Nors JAV pilietybę vis dar turi beveik kas ketvirtas Eurolygos žaidėjas, o apskritai šių žaidėjų skaičius turnyre lyginant su praėjusiu sezonu sumažėjo neženkliai, jų meistriškumo kartelė akivaizdžiai nusileido.

Dėl individualaus meistriškumo ir potencialo tapti lyderiais į Europos klubus anksčiau įprastai kviesti amerikiečiai dabar pernelyg nebeišsiskiria iš vietinių žaidėjų bei neretai yra nuo atsarginių suolelio kylantys jų pagalbininkai.

Praėjusį sezoną nė vienas amerikietis net nepateko į geriausių Eurolygos žaidėjų simbolinį penketą. Paskutinieji 2014 metais vieta šiame penkete besidžiaugę amerikiečiai – Sonny Weemsas ir Keithas Langfordas.

Abiejų šių krepšininkų šiemet Eurolygoje nebeišvysime. Weemsas sugrįžo į NBA, o Langfordas rungtyniaus Europos taurėje. Šie du žaidėjai, žinoma, nėra vieninteliai amerikietiški praradimai šio tarpsezonio metu.

Penki pajėgiausi Eurolygą palikę amerikiečiai
Žaidėjas Dabartinis klubas
Sonny Weemsas Fynikso „Suns“ 
Jamesas Andersonas Sakramento „Kings“ 
Andrew Goudelockas Šenjango „Flying Tigers“ 
Jeremy Pargo Žejango „Lions“ 
Keithas Langfordas Kazanės UNIKS
Eurolygą paliko ir vienu ar kitu metu joje žibėję Jamesas Andersonas, Andrew Goudelockas, Jeremy Pargo, Bo McCalebbas, Tarrence‘as Kinsay, Tremmellas Dardenas ir Marcusas Williamsas.

Verta paminėti ir Milano „Emporio Armani“ vilčių nepateisinusius MarShoną Brooksą bei Shawną Jamesą, o taip pat Lietuvoje rungtyniavusius Willą Cherry, Keithą Bensoną ir Mustafa Shakurą.

Jei Limožo CSP ir Sasario „Dinamo“ savo lyderius Jamarrą Smithą, Ramelą Curry, Jeffą Brooksą ir Rakimą Sandersą keitė kitais amerikiečiais, pajėgesni klubai į išvykusių žvaigždžių vietas buvo linkę kviestis europiečius.

Iš NBA į Eurolygos klubus sugrįžo Aleksejus Švedas, Joelis Freelandas, Nickas Calathesas, Miroslavas Raduljica, Luigi Datome, Pero Antičius ir Zoranas Dragičius, bet ar jie atstos savo vertę jau įrodžiusius amerikiečius?

Šie milžiniškus pinigus uždirbsiantys europiečiai nebuvo pirmo ryškumo žvaigždės prieš išvykdami į NBA, o nė vienas iš jų nenuvertė kalnų ir už Atlanto – 3,4 milijono JAV dolerių už sezoną į savo kišenę įsidėsiantis Švedas praėjusį sezoną blykstelėjo tik atsidūręs bene silpniausioje lygos ekipoje.

Kalbant apie pinigus, daugiausiai ateinantį sezoną uždirbsiantis amerikietis – Juodkalnijos pilietybę turintis Tyrese‘as Rice‘as. Be jo, daugiausiai uždirbančių Eurolygos žaidėjų trisdešimtuke atsidūrė vos 3 krepšininkai iš JAV – Justinas Doellmanas, Derrickas Brownas ir Jamonas Gordonas.

Galima spėti, jog ateityje pajėgių amerikiečių Eurolygoje žais vis mažiau. Dėl kylančių NBA žaidėjų atlyginimų, rungtyniavimas Europoje jiems jau nebebus tokia patraukli ir finansiškai pravarti galimybė, kaip iki šiol.

Apibendrinant, Eurolygą šio tarpsezonio metu paliko ne tik trys naudingiausi praėjusio sezono europiečiai (Bobanas Marjanovičius, Nemanja Bjelica ir Artsiomas Parakhouskis), bet ir beveik visi pajėgiausi amerikiečiai, o juos pakeitusių žaidėjų kalibras kelia nemažai klaustukų.

Ar Eurolyga dėl to tampa silpnesniu turnyru nei visada? Ko gero taip. Kauno „Žalgiriui“, vienintelei savo sudėtyje amerikiečių neturinčiai Eurolygos komandai, šis faktas teikia papildomų vilčių.


Rodyti komentarus
Atrinkti (0) Visi (26)
kunigundai
o tai kai iseina 5 zmones ir viska daro pagal trenerio schemas ir treneris jiems saukia nurodymuskiekviena ataka tai cia skaitosi, kad jie turi dar savo intelekta naudoti? nejuokink voveriu su savo mediniu galvu entelektualais..

Tuo JAV zaidejai ir issiskiria, kad jie turi greitesni aplinkos suvokima ir gebejima priimti teisingus sprendimus, va tai ir apima krepsinio intelektas, priedo yra taip vadinamas sportinis intelektas, tai apima gebejima valdyti savo kuna, gal papasakosi pas ka rankos kojos geriau valdosi??
2015-10-15
-1
Atsakyti
kunigundai
o tai kai iseina 5 zmones ir viska daro pagal trenerio schemas ir treneris jiems saukia kiekviena ataka tai cia skaitosi, kad jie turi dar savo intelekta naudoti? nejuokink voveriu su savo mediniu galvu entelektualais..

Tuo JAV zaidejai ir issiskiria, kad jie turi greitesni aplinkos suvokima ir gebejima priimti teisingus sprendimus, va tai ir apima krepsinio intelektas, priedo yra taip vadinamas sportinis intelektas, tai apima gebejima valdyti savo kuna, gal papasakosi pas ka rankos kojos geriau valdosi??
2015-10-15
Atsakyti
to Kunigunda
o tai kai iseina 5 zmones ir viska daro pagal trenerio schemas ir treneris jiems saukia kiekviena ataka tai cia skaitosi, kad jie turi dar savo intelekta naudoti? nejuokink voveriu su savo mediniu galvu entelektualais..

Tuo JAV zaidejai ir issiskiria, kad jie turi greitesni aplinkos suvokima ir gebejima priimti teisingus sprendimus, va tai ir apima krepsinio intelektas, priedo yra taip vadinamas sportinis intelektas, tai apima gebejima valdyti savo kuna, gal papasakosi pas ka rankos kojos geriau valdosi??
2015-10-15
Atsakyti
to Kunigunda
o tai kai iseina 5 zmones ir viska daro pagal trenerio schemas ir treneris jiems saukia kiekviena ataka tai cia skaitosi, kad jie turi dar savo intelekta naudoti? nejuokink voveriu su savo mediniu galvu entelektualais..

Tuo JAV zaidejai ir issiskiria, kad jie turi greitesni aplinkos suvokima ir gebejima priimti teisingus sprendimus, va tai ir apima krepsinio intelektas, priedo yra taip vadinamas sportinis intelektas, tai apima gebejima valdyti savo kuna, gal papasakosi pas ka rankos kojos geriau valdosi??
2015-10-15
+1
Atsakyti
to kunigula
tu biskeli paziurek kaip tos klaunu NBA komandos per pasirengimo sezona mindo europos komandas net nesistengdamos ir tada rasyk
2015-10-15
-1
Atsakyti
Ka čia kliedt vaikai? jums visiems turbut 14 metų ir gyvenate svajonių pasaulyje? kur Lebronas yra antgamtinis žmogus iš kitos planetos? o visi NBA žaidėjai yra terminatoriai. Biški laki jūsų fantazija turbūt NBA šou ir arenos leidžia reikštis jūsų fantazijos vaisiams. Bet jusu fantazijos yra tik naivios svajonės, amerikietiškos svajonės, kaipir visa amerika tiki ta išpusta svajone, kad NBA yra neprilygstama, taip ten pinigai yra didžiausi, lenkia ir europos futbolo klubus, taip ten šou ir cirkas taip pat yra įvaldytas, daryti šou žiurovams. Bet atsiminkit, kad visi turi rankas ir kojas ir visi vienodai gali žaisti krepšinį ir, kad NBA atotrukis nėra jau toks didelis kaip tai atrodo jūsų svajonėse. Apskritai žaidimas ten yra bukas, vos tik isijungiu pažiurėti NBA rungtynes tuoj mane supykina nuo tokio klaikaus zaidimo, galbūt užtaikau visada ant tokių bjauriųų rungtynių, bet tiesa sakant ten normalaus krepšinio niekada nemaciau kaip tik šou cirka ir atletų trupes. Su intelektu NBA nedraugauja, dėl to man šita lyga klaikiai neidomi, ji labiau tinka mokyklinio amžiaus vaikams iki 16metų kur gali savo fantazijom duoti pasireikšti, koks bronius žveris, koks Hardenas burtininkas, taip ant tokių kaip jus naivių kvailiukų ir yra statoma NBA komercija, įvaizdžio ir heroizmo kurimas ant kurio pasimauna vaikai panašiai kaip amerikietiškos imtynes cia arba amerikos talentai. Visas USA sportas ir kultura ant to pastatyta, ten tikro intelektualaus sporto nerasta. Eurolyga neužlipa ant galvos NBA vien del to kad krepšinis nera toks populiarus Europoje, vienetai ziuri kašį europoje, nes cia karaliauja futbolas. Belieka tik isivaizduoti kas butu jeigu Krepšinis Europoje turetu toki populiaruma kokį turi futbolas.
2015-10-14
-1
Atsakyti
tie lyginimai su NBA ir skandina moneylyga, vienu metu svaigo, kad vejasi nba nes rusai vos tiek pat isvaisto vejais pinigu, kiek mazesnis NBA klubas zaideju algoms, tai cia jau buvo moneylygos sloves valandos. Dabar graikai apsikarpe, turku projektai po sezona kita pasvaisto pinigu, astreja ispanu-katalonu priespriesa sprendziant nepriklausomybes klausima, tai galima per metus ir po 50mln euru nuostolio pasidaryti abiems projektams.. zodziu, moneylygos cirkas sukas, o sveiko proto, sneku apie sveika konkurencija, klubu ir lygu veiklos tvaruma nera, nes ne sportiniai interesai valdo visa Europos klubinikrepsini.

FAKTAS, kad zaidejai nera vertesni nei klubas uzdirba is savo veiklos, turi buti tvarumas jei norim sporto, o ne politikos meslo arenose, tie vietos zaidejai niekur nedings, tures uzsidirbti pinigus, o ne verkti pasalpu.

O kai mazeja pinigu, tai ir dingsta pajegus zaidejai, lieka tik vietiniai, kuriu dalis niekaip nepatemtu NBA lygio.
2015-10-14
-4
Atsakyti
U.N.I.V.E.R.S.A.L
Kazkokios du rnos isvados, tipo klubai atsisako pigesniu amerikieciu ir moka daugiau milijonu brangesniems europieciams, nors visi nbaekspertai is anksto zino kad susilpnes :DD
2015-10-14
-1
Atsakyti
biski nesamoningas straipsnis, minimi visokie nusizaide ir niekam nereikalingi McCalebai, zaidejai nueje i zemesni lygi ar isvis nelabai pritape kaip Cherry. Pilna nauju geru ar grizusiu amerikieciu kaip Dixon, Strawberry, Diebler, D.Williams, Randolph, Delainey, Rice, Davis, Augustine, Farmar, Singleton irgi is Kinijos lygos ir turbut dar daug kitu nes cia net negalvojes tokius privardinau, ir aisku kad dauguma komandu labiau orentuojasi i vietinius zaidejus, is Nba ar Kinijos gryzo daug geru europieciu kaip Freeland, Calathes, Antic, Datome, Raduljica. Uz tuos pinigu butu isejes ne vienas geras amerikietis
2015-10-14
+1
Atsakyti
HUAHUAHUAHUAHUANesvaikit jus amerikiečiai iškur tokie pūliaii? Andersono ir Wymso nera tai EUROLYGA silpnesne?? Kazko eurolygos vidutiniokai krauna malkų NBA klubams. Kada jums dašils, kad EUROLYGA lygu NBA jeigu ziuresim pajėgumą komandų. Kad USA rinktinė jama auksa nuolat tarptautinėse nereiškia kad visos NBA komandos tokios, jeigu surinktume europos rinktine tai USA rnktinė gautu malkų į vieną kašį.


tikiuosi tu cia viska rasai su sarkazmu... nes eurolygos komanda tik per fuxa laimi kartais... o vot pvzvisokie celtics kurie yra geriausiu atveju 20-25 visoje nba pagal pajėguma daužo ant 30 tasku Real ju paciu arenoje...
2015-10-14
+1
Atsakyti
to hauhauhau
Be ulkerio fukso pries viena silpniausiu nba komandu, kitos rungtynes baigesi +20 +30 nba klubu naudai, tai kur cia krauna.

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2015-10-14
-1
Atsakyti
Sako isminciai kad amerikonai lekia i Kinija arba NBA nes daugiau nieko nemato. Tai o kur daugiau lekti? Tai ten ir vaziuoja kur visu pirma pinigai didziausi, antra kur krepsinis populiariausias ir trecia - gaimybes parodyti savo verte. O kas ta Eurolyga? Zaisti cia "komandini" krepsini kuris yra ant tiek baisus. Stumdo kamuoly 22 sekundes ir tada meta beprotiskus tritaskius. Rungtynes Eurolygoje buna fantastiskai beprotiskai itemptos ir nezemisko grozio kai abi komandos vos perlipa 60 tasku riba. Ir aisku kad susilpnejo, ir tas grozis dingsta kai komandose nera amerikieciu kurie krauna is virsaus, moka mesti ta mistini metima kurio nezino europa - atsilose atgal is vidutinio. Tie amerikieciai daznai gali nenormaliai graziai nublokuoti, paduoti perdavimus ir bendrauti su ziurovais. Bet lietuviams tai koks skirtumas, bele yra mediniai centrai ir daug daug tritaskiu. Daugiau nieko nereikia!
2015-10-14
-1
Atsakyti
pupų dėdė
Europos klubinis krepšinis seniai išgyvena talentų nutekėjimą. Tik dabar jis jau tampa akivaizdus placiosioms masėms.

Eurolyga taip ir nesukūrė tvarios sistemos, kuri bent iš dalies galėtų konkuruoti su nba. Visgi pinigai yra žymiai mažesni Eurolygoje lyginant su nba bei pati sistema yra labai trapi. Plius reikia įvertinti kad aukščiausio lygio sportininkai visada norės konkuruoti su geriausiais, o geriausi už Atlanto.

Nba susidomėjimas Europos krepšiniu padarė paslauga, kad pagerino bendra krepšinio lygį Europos krepšinio, bet tuo pačiu ir atliko meškos paslaugą klubiniam krepšiniui.

Šiaip yra negražu žiūrėti kaip eurolygos čempionai yra trisdešimt taškų taskomi savoje aikštėje geriausių atveju nba vidutinioku, kai prieš dešimt metų tie patys eurolygos čempionai gerai kibdavo į atlapus nba čempionams.

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2015-10-14
-1
Atsakyti
HUAHUAHUAHUAHUA
Nesvaikit jus amerikiečiai iškur tokie pūliaii? Andersono ir Wymso nera tai EUROLYGA silpnesne?? Kazko eurolygos vidutiniokai krauna malkų NBA klubams. Kada jums dašils, kad EUROLYGA lygu NBA jeigu ziuresim pajėgumą komandų. Kad USA rinktinė jama auksa nuolat tarptautinėse nereiškia kad visos NBA komandos tokios, jeigu surinktume europos rinktine tai USA rnktinė gautu malkų į vieną kašį.
2015-10-14
Atsakyti
dariusas222Kvailas straipnis. negalima lyginti ligos pagal krepsininku pilietybes. Reikia ziureti realiai pagal komandas. kurios sustiprejo, o kurios susilpnejo.nustojau skaityti kai pamaciau prie eurolygos praradimu Willą Cherry Mustafa Shakurą.ir pamaciau kad aprasyta apie "abejotino meistriskumo" meistriskumo zaidejus kaip svedas.Visiska nesamone.O del kinijos tai nesutinku visiskai. taip ten isvyksta NBA zaidejai. Bet ten jie pasidaro nezmoniskas statistikas, ir europoje tokiu tie patys zaidejai niekada neturejo. Atsakymas aiskus kinijos krepsinis daug silpnesnis nei eurolygos.


Ir manai, kad krepšininkas rupi kur lyga geresnė Eurolyga ar Kinija? jiems svarbiau gauti kuo daugiau pinigų, ko nekiekviena europos komanda turi?
2015-10-14
+1
Atsakyti
Jai eurolyga ritasi,tai kur musu tada futbolas Ira
Individualiai susilpnejo,komandiskai sustiprejo.O kas is grandu susilpnejo,tik CSKA... Pao,Chimki,Fenerbahce,sustiprejo.Realas,Barsa,Oli,tikrai nesuslpnejo.Taip kad praradimas keliu amerikieciu nera jau toks praradimas skaudus visai lygai.
2015-10-14
+3
Atsakyti
Kvailas straipnis. negalima lyginti ligos pagal krepsininku pilietybes. Reikia ziureti realiai pagal komandas. kurios sustiprejo, o kurios susilpnejo.

nustojau skaityti kai pamaciau prie eurolygos praradimu Willą Cherry Mustafa Shakurą.

ir pamaciau kad aprasyta apie "abejotino meistriskumo" meistriskumo zaidejus kaip svedas.

Visiska nesamone.

O del kinijos tai nesutinku visiskai. taip ten isvyksta NBA zaidejai. Bet ten jie pasidaro nezmoniskas statistikas, ir europoje tokiu tie patys zaidejai niekada neturejo. Atsakymas aiskus kinijos krepsinis daug silpnesnis nei eurolygos.
2015-10-14
+2
Atsakyti
daugiau lygiaverciu komandu..Kazkas susilpnejo,kazks sustiprejo..

Faktas,kad maziau individualiai stipresniu zaudeju liko.
2015-10-14
-2
Atsakyti
ant kiek eurolyga silpsta paskutinius 5metus..baisu
2015-10-14
-3
Atsakyti
Galiu atvirai pasakyti. Eurolyga praranda savo veidą ir vertę... Niekas į ją nesiveržia... Pažiūrėkit, amerikonai visi lekia į Kinija arba NBA viskas, jie daugiau nieko nemato, bet varo tie gerieji žvaigždūnai.. Vienas kitas čia pasivaideno Europoje keliems mėnesiams ir viskas..

Dauguma sako Eurolyga stipriausia ir patraukliausia lyga po NBA.. bet taip nėra, dauguma renkasi Kinija, dėl ko ? Dėl pinigų.. Retas žaidėjas renkasi Eurolyga, o tokiems NBA superstarams, ta Eurolyga tai užpakaliui pakasyti..

Dabar FIBA kažką ten kuria, ir sukurs manau daug geresnę lygą nei ta Eurolyga... Nes jų formatas atkrintamųjų yra tragedija...
2015-10-14
+1
Atsakyti
Ačiū, kad prenešėte apie nekultūringą, pažeidžiantį įstatymus, reklamuojantį ar kurstantį nelegaliems veiksmams komentarą.

Komentuoti
Vardas:      
  Liko simbolių:     Iš viso komentarų: 26

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.