Nuotr.: Fotodiena.lt/D.Pipas
Nuotr. Fotodiena.lt/D.Pipas

Eurolygai antradienį paskelbus, jog 11 A licencijas turinčių klubų susitarė dėl 10 metų 360 mln. eurų sutarties su kompanija IMG, tapo akivaizdu, kad krepšinis Europoje patirs didelius pokyčius.

Ką ši sutartis sako apie sporto šakos ateitį? Kaip keisis jėgų išsidėstymas? Tinklalapio „BasketNews.lt“ vyriausiasis redaktorius Jonas Miklovas apžvelgia, kokią įtaką turės naujoji sutartis.

Augantis krepšinio svoris. Krepšinio pasaulis sudrebėjo prieš metus, kai NBA paskelbė susitarusi dėl naujo devynerių metų kontrakto su ESPN ir TNT televizijomis. Pagal šią sutartį lyga iš televizijų per 9 metus gaus 24 milijardus JAV dolerių, tai yra maždaug 2,66 milijardus per sezoną.

Iki tol lyga per metus iš televizijų gaudavo apie 930 mln. dolerių, todėl dabar šios pajamos išauga beveik trigubai. Nuo kito sezono įsigaliosianti sutartis monstriškai padidins algų kepures (jos per vasarą šoktels maždaug 20 mln. dolerių ir toliau augs), stipriai iškels krepšininkų kontraktus ir dar labiau padidins NBA įtaką pasaulyje.

Europa ir Eurolyga turėjo kažkuo atsakyti. Išaugsiantys NBA atlyginimai kai kuriems žaidėjams taps tokiu masalu, kad prisivilioti tokius krepšininkus kaip Sonny Weemsas ar Jamesas Andersonas būtų praktiškai neįmanoma.

Todėl sprendimas sumažinti komandų skaičių ir padidinti prizinį fondą leis Eurolygos komandoms tapti konkurencingesnėms. Vietoje 24 komandų ir maždaug 300 žaidėjų stipriausia Europos lyga susitrauks iki 16 komandų ir maždaug 200 žaidėjų. Išauganti konkurencija reiškia didesnius atlyginimus ir didesnį išties talentingų žaidėjų procentą.

36 mln. eurų per metus skamba juokingai, kai lygini tai su NBA ar futbolo Čempionų lyga. Tačiau prieš pusmetį niekas nekalbėjo net apie panašius pinigus.

Pasikeičiantis nacionalinių čempionatų vaidmuo. Lietuva ar LKL neturėtų pykti dėl to, kad ji negaus tiesioginio kelialapio į Eurolygą. Pykti galėtų Ispanijos ar Italijos čempionatų vadovai, bet jiems taip pat nereiktų to daryti.

Esmė tame, kad Eurolyga keičia žaidimo taisykles. Trys šalys (arba regionai) deleguos nacionalinius čempionus (garantuotai Vokietija, greičiausiai Prancūzija, galbūt Turkija, galbūt Adrijos lyga, galbūt Vieningoji lyga), todėl nuskriaustųjų bus daug. 

Taip Eurolyga parodo, kad ji yra aukščiau ir svarbiau už nacionalinius čempionatus. Ar dėl to „Žalgiris“ mažiau norės laimėti LKL? Arba Madrido „Real“ mažiau norės laimėti Ispanijos čempionatą? Tikrai ne, bet Eurolyga tampa uždaresnė ir nacionalinės lygos neturėtų to priimti asmeniškai.

Dvejos Eurolygos rungtynės per savaitę. Padidinus rungtynių skaičių nuo 24 (reguliarusis sezonas + „Top 16“) iki 30 (vien reguliariajame sezone), Eurolyga turės ieškoti būdų, kaip įtilpti į grafiką. Dabartinis tvarkaraštis leido žaisti kartą per savaitę, tačiau jis panaikino anksčiau buvusią naujametinę pertrauką, o „Top 16“ etapas užtrukdavo iki balandžio vidurio.

Jeigu bus pasiliekama prie dabartinio 24 savaičių varžybų formato, tai reikš, kad 6 savaites komandos sužais po 2 rungtynes. Antradienį-trečiadienį galėtų būti žaidžiamos vienos rungtynės, o ketvirtadienį-penktadienį – kitos.

Tai – logistinis iššūkis ir klubams, ir lygai. Lyga turės suderinti, kad visoms komandoms tektų vienodos sąlygos (yra didelis skirtumas tarp dvejų paeiliui rungtynių namie ir dvejų paeiliui – išvykose). Didžioji dalis Europos komandų keliauja komerciniais skrydžiais, tačiau tankesnis grafikas gali priversti klubus ieškoti pranašumų skraidant užsakomaisiais skrydžiais.

Sustiprėjusi Europos taurė. Visi kalba apie tai, kad Eurolygoje nebeliks silpnų komandų. Taip, tai teisybė, tačiau reikia nepamiršti, kad Europos taurė taps kur kas stipresnė. Pagal dabartinį modelį, Eurolyga ir Europos taurė vienija 60 komandų. Pagal naują modelį vienys 40. Tai reiškia, kad atsisakoma net trečdalio ekipų.

Jeigu naujoji tvarka veiktų jau šį sezoną, tokios ekipos kaip Malagos „Unicaja“, Krasnodaro „Lokomotiv“, Sasario „Dinamo“, Strasbūro IG, Zagrebo „Cedevita“, Stambulo „Darussafaka“, Bambergo „Brose Baskets“, Zeliona Guros „Stelmet“ garantuotai žaistų Europos taurėje. Priklausomai nuo to, kurios šalys gaus galimybę deleguoti nacionalinius čempionus, šis sąrašas gali būti dar ilgesnis.

Tai reiškia, kad iš dabartinių 36 Europos taurės komandų liktų vos 16 arba dar mažiau! Lietuva vieną vietą tarp jų tikrai gaus, tačiau tikrasis iššūkis bus išsikovoti antrąją poziciją. Tai ir turėtų būti pagrindinis darbas, į kurį turėtų koncentruotis mūsų nacionalinės lygos vadovai.

Daugiau, bet ar įdomiau? Galimybė žaisti su visomis stipriausiomis Eurolygos komandomis yra nuostabi. Lygoje praktiškai nebeliks nežinomų ar neįdomių komandų, todėl arenų užpildymai tik padidės. Tačiau sportine prasme naujasis Eurolygos modelis nėra itin geras.

Iš 16 komandų vos 8 pateks į atkrintamąsias varžybas. Tai reiškia, kad likus 5-6 turams (o gal ir dar anksčiau) dalis ekipų nebeturės jokių galimybių patekti toliau. Kaip tai paveiks komandų nuotaikas? Kaip į nieko nebelemiančias rungtynes reaguos žiūrovai?

NBA konferencijose žaidžia po 15 komandų, iš kurių po 8 patenka į atkrintamąsias, ir Amerikoje vis pasigirsta svarstymų, kad palikti už borto beveik 50 proc. komandų yra per daug.

Kodėl gi Eurolygai nepasvarsčius varianto, kad vietas ketvirtfinalyje užsitikrina pirmos 4 komandos, o 5-12 dar sužaidžia trumpas serijas? Arba užsitikrina pirmos 6, o 7-10 vietos sužaidžia trumpas serijas. 

Prasčiausių NBA komandų gerbėjai gali guostis bent tuo, kad jų ekipos gaus aukštus šaukimus naujokų biržoje. Europoje nebus kuo guostis.


Rodyti komentarus
Atrinkti (0) Visi (45)
Arturiukas tai jokina gerai gudairis i nba eis nors net eurocup olsaideriu komandoj lyderiu nesugeba but

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2015-11-12
Atsakyti
Eurolyga turi eiti prie nba modelio po truputuka pirmas zingsnis jau zengtas... Gal po kokiu 50 metu bus bendras nba europos ir amerikos

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2015-11-12
Atsakyti
krastotyra
miklovai,kokia motyvacija zaisti lkl finale.jei zalgiris sedes kaip sedejes eurolygoje.nors jau antras desimtmetis rezultatai tie patys.nera jokio sportinio principo,omotyvacija niekine
2015-11-11
+1
Atsakyti
Vycka
Tokiu atvėju Žalgiris ir Lietuva tik išlošia! Paaiškinsiu trumpai kodėl... Kalbama kad per savaitę tektų sužaisti po 2 mačus eurolygoje gerai, tai tik dar įdomiau... Aišku užmirštamas LKL kaip su juo bus... Mano manymu tai bus puiki proga jaunimėliui iš dublerių, juk jeigu lkl tampa nelabai svarbus galima vos ne pusę sudeties leisti jaunimui lkl žaisti taip pataupant svarbesnius žaidėjus eurolygai ir taip ūgdant ir stebent jaunimo progresą iš dar arčiau, galbūt net kas nors iš jaunų užsiarantuotų ir Eurolygoje žaisti, o toks jaunų žaidėjų grūdinimas išeitų tiek Žalgiriui į nauda tiek Lietuvos rinktinei, nes būkim biedni bet teisingi, Žaliris tikrai daugiau LT rinktinės žaidėjų išūgdė, o čia pasitaikytų gera proga dar labiau juos ūgdyti, asmeniškai matau tik pliusus, ir kai jaunas žmogus pamatys ta visą eurolygos klubo virtuvė jam tik dar labiau kils noras tobulėti ir rungtyniauti ten kur žaidžia stipriausi!
2015-11-11
Atsakyti
Arturiukas1997norejau pasakyti,kad jie is lietuviu zaidzianciu europoj tik ir siekia eurolygos lygi,


Arturiukas1997nu ka jau zalgiri galim laidot niekas neliks is jo,per toki tempa zaidejai,ne patems. ir jau centru nebelike europoj,tik vienas kavaliauskas eurolygos lygio,bet jis ne zais uz jokius pinigus zalgiri. linkiu paskutini sezona atcidziaugti zalgiriu.


Arturiukas1997tikrai tu klysti,juk supranti kad zalgiris ne istems tokio kruvio,o jai tu galvoji kad jis i pirks gerus zaidejus,tai klysti.


Arturiukas1997turejau raumeni,kad is lietuviu,tai tik vienas kavaliauskas eurolygos lygio liks,nes gudaitis kita sezona yra didele tikimybe kad persikels i nba.


Arturiukas1997tikrai kavaliauskas i zalgiri uz jokius pinigus neis,nebent ji is ryto perpiktu barselona ar realas.


paziurekit i vargso rytfanio agonija :DDDDD dar mano, kad italijos autsaideriuose nepritapes kavaliauskas - eurolygos lygio !! :DDDDD kavaliauskas vos kibiro lygi siekia - javtokas uz ji geresnis :DDDD
2015-11-11
Atsakyti
prisiminkit, kad kai Sternas pradejo DIRBTI NBA algu kepure buvo 4 ar 5mln doleriu. Siai dienai kaip zinia vienu is turtingiausiu moneylygos klubu Barcos, Realo pajamos yra ~5-6mln euru. Lygintis su NBA idirbiu nera prasmes, bertolemejui reiktu sleptis is gedos, kad per 15 savo metu jis net neturi elementarios vizijos nuoseklaus darbo bent 2-3 metus iseiles, deka bertolemeu pakurto cirko esami moneylygos projektai turi darytis kelis kartus didesnius nuostolius, nei gauna pajamu, nes tik taip imanoma cia solidziau varzytis..

Ka cia kaitalioja, tai yra eilinis balaganas, o ne kazkoks sistemingas darbas sprendziat esamas problemas. Tokiu ideju, kad turi likti tik kazkoks elitas jau buvo, cia buvo rusu mintis, cska laikais jie sumaste, kad jiem net neverta zaisti su keliais kartais pigesniais zaideju rinkiniais, uztenka rungtyniu su likusiais turciais.

Pliusai: daugiau rungtyniu - didesnes pajamos, zaidejams tai yra nauda, bet jokiu sneku apie klubu sulyginima finansine prasme net nera, o tai niekur neveda. Kai klubas turi isilaikyti pats tai varo viska i prieki, tuo NBA ir zavi, kad jie DIRBA visuose lygiuose, o moneylygos mintis, kad kazkas turi pafinansuoti projekta, o ne sukti galva, kaip gventi pagal savo galimybes.
2015-11-11
+2
Atsakyti
Be abejo puiki žinia Žalgiriui. Ne tik ilgalaikė perspektyva, bet ir šansas dar greičiau grąžinti skolas ir su kiekvienais metais vis stipresnę sudėtį burti. Tačiau šia situacija iš kitos pusės galime vadinti taip - vardan vienos komandos aukojamos kitos. Šis sprendimas dar labiau sumažiną šansų išvysti konkurencija lkl. Pergalė vietiniame fronte faktiškai taps nesvarbi. Didžiausia motyvacija - eurolyga - nuplaukia. Manau geriausias sprendimas tiek rytui, tiek neptūnui persikelti į fiba organizuojama turnyrą. Ten bus daug didesni šansai laimėti subūrus gerą sudėtį ir gal prizinis fondas bus didesnis nei kokioje kibiro taurėję grupės etapą peržengt.
2015-11-11
Atsakyti
PaprastesnisNiekaip nesuprantu ka tu tuo norejai pasakyti? Toks vaizdas, kad tu zinai tik du krepsininkus - Kavaliauska ir Gudaiti.


norejau pasakyti,kad jie is lietuviu zaidzianciu europoj tik ir siekia eurolygos lygi,
2015-11-11
+1
Atsakyti
Ne is to kampo ziurit.
3 rungtynes per savaite? Tobula :) Nekakokit i kelnes, EL veda dabar zaidimo taisykles. Jei matys, kad formatas nepasiteisina, per mazai komandu, per daug rungtyniu, patekimo i EL galimybes per menkos, tai ims ir pakeis.
2015-11-11
-3
Atsakyti
Arturiukas1997turejau raumeni,kad is lietuviu,tai tik vienas kavaliauskas eurolygos lygio liks,nes gudaitis kita sezona yra didele tikimybe kad persikels i nba.


Niekaip nesuprantu ka tu tuo norejai pasakyti? Toks vaizdas, kad tu zinai tik du krepsininkus - Kavaliauska ir Gudaiti.
2015-11-11
+1
Atsakyti
artassssskaip tik zaidejai rinksis eurolyga,nors ir uz mazesni atlyginima, o bus taip kad eurolygoj prastu krapsininku nebus,nes rinksis visi geriausie.


tikrai kavaliauskas i zalgiri uz jokius pinigus neis,nebent ji is ryto perpiktu barselona ar realas.
2015-11-11
-1
Atsakyti
Paprastesnis" ir jau centru nebelike europoj,tik vienas kavaliauskas eurolygos lygio". Cia pokstas?


turejau raumeni,kad is lietuviu,tai tik vienas kavaliauskas eurolygos lygio liks,nes gudaitis kita sezona yra didele tikimybe kad persikels i nba.
2015-11-11
Atsakyti
Arturiukas1997nu ka jau zalgiri galim laidot niekas neliks is jo,per toki tempa zaidejai,ne patems. ir jau centru nebelike europoj,tik vienas kavaliauskas eurolygos lygio,bet jis ne zais uz jokius pinigus zalgiri. linkiu paskutini sezona atcidziaugti zalgiriu.


" ir jau centru nebelike europoj,tik vienas kavaliauskas eurolygos lygio". Cia pokstas?
2015-11-11
+1
Atsakyti
niggaTruputi nesupratau del zaideju atlyginimu. Juk jei 200 zaideju tik gaus darba EL, o ne 300 tai kaip tik klubai gales mazinti algas, nes didesnis zaideju kiekis konkuruos del mazesnio kiekio darbo vietu.


kaip tik zaidejai rinksis eurolyga,nors ir uz mazesni atlyginima, o bus taip kad eurolygoj prastu krapsininku nebus,nes rinksis visi geriausie.
2015-11-11
+1
Atsakyti
nigga
Truputi nesupratau del zaideju atlyginimu. Juk jei 200 zaideju tik gaus darba EL, o ne 300 tai kaip tik klubai gales mazinti algas, nes didesnis zaideju kiekis konkuruos del mazesnio kiekio darbo vietu.
2015-11-11
+1
Atsakyti
sarkozysitas sprendimas palaidojo LKL amziams. nei viena komanda NIEKADA lietuvoje nesvarbu kokia negales net pasilyginti biudzetu su zalgyriu. tam kad aplosti zalgiri LKL cempionate kaip nekurie cia svaigsta reikes tureti didesni biudzeta nei Z, is kur jis gali pasidaryti kai eurlyga mes pinigus Z, zaidejai eis tenai uz pigesne alga. Vadinasi norint tokai komanda aplosti butina ziauriai permoketi kitiems zaidejams - musu LT tai neimanoma misija - galim 100metu 5 preiki isdalinti medalius ir loasti tony bet.


tikrai tu klysti,juk supranti kad zalgiris ne istems tokio kruvio,o jai tu galvoji kad jis i pirks gerus zaidejus,tai klysti.
2015-11-11
-1
Atsakyti
sitas sprendimas palaidojo LKL amziams. nei viena komanda NIEKADA lietuvoje nesvarbu kokia negales net pasilyginti biudzetu su zalgyriu. tam kad aplosti zalgiri LKL cempionate kaip nekurie cia svaigsta reikes tureti didesni biudzeta nei Z, is kur jis gali pasidaryti kai eurlyga mes pinigus Z, zaidejai eis tenai uz pigesne alga. Vadinasi norint tokai komanda aplosti butina ziauriai permoketi kitiems zaidejams - musu LT tai neimanoma misija - galim 100metu 5 preiki isdalinti medalius ir loasti tony bet.
2015-11-11
+1
Atsakyti
nu ka jau zalgiri galim laidot niekas neliks is jo,per toki tempa zaidejai,ne patems. ir jau centru nebelike europoj,tik vienas kavaliauskas eurolygos lygio,bet jis ne zais uz jokius pinigus zalgiri. linkiu paskutini sezona atcidziaugti zalgiriu.
2015-11-11
-2
Atsakyti
Svarbiausia yra tai KAD LIETUVOS RYTAS NIEKADOS NEBEZAIS EUROLYGOI, nepraeis atgrankos nes bus daug stipresniu team, apie eurocupa nesneku nes dbr ten irgi daug stipresnes team, tad ka norit rytfaniai stumkit jus toliau be titulu liksitĄĄĄ tikiuosi lietuvai neskir to kas laimi cempa patenka nes aisku laimes zali bet rytas antras patektu apsaugok dieve kad tokia geda eurolygoi kaip eurocupe darytu
2015-11-11
-3
Atsakyti
asSVARBU ZALGIRIS ATSTOVAUJA GARBINGAI, BET, KAD SUDA MALA PER 15 SEZONU NET NEPATEKO I TOP FINALINI KETVERTA GEDA DARO O ATSTOVAUJA KIEKVIENAIS METAIS:)))


bet ne tokia kaip[ rytas eurocupe silnesnem komandom pralosia ir neaisku ar grupe prais
2015-11-11
-2
Atsakyti
Ačiū, kad prenešėte apie nekultūringą, pažeidžiantį įstatymus, reklamuojantį ar kurstantį nelegaliems veiksmams komentarą.

Komentuoti
Vardas:      
  Liko simbolių:     Iš viso komentarų: 45

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.