Nuotr.:

Šių dienų sporto rinkodarai besiplėtojant ir nuolat kintant, kyla vis daugiau klausimų susijusių su naujųjų komunikacijos priemonių veiksmingumu. Tai ypač svarbu krepšinio klubams, kurie siekia prisitraukti vis daugiau lėšų ir pateikti patrauklius ir naudingus paramos pasiūlymus verslo atstovams.

Viena iš tokių priemonių – vaizdo žaidimai. Nors Lietuvoje vis dar nėra dedikuotų sporto žaidimų vietinei rinkai, bet dauguma gerbėjų žino ir žaidžia NBA licencijuotus vaizdo žaidimus.

Atidesni žaidėjai pastebi, kad šiuose produktuose yra pateikiama nemažai prekės ženklų, susijusių su sporto inventoriumi, maisto produktais, automobiliais ar telekomunikacijų priemonėmis. Dažniausiai virtualios krepšinio aikštelės atvaizdas atitinka realios arenos vaizdą ir joje esančias prekės ženklo integracijas (LED stendai, aikštės lipdukai, atsarginių suolelio lipdukai ir t.t.). 

Lietuvos sporto universiteto tyrėjas Edgaras Abromavičius kartu su Vytauto Didžiojo universiteto docente dr. Lina Pileliene atliko unikalų mokslinį tyrimą. Jų siekis – palyginti prekės ženklo integracijos veiksmingumą tarp NBA 2K žaidimo ir NBA transliacijos. 

Eksperimente dalyvavo 60 studentų, kurie buvo paskirstyti į dvi grupes. Pirmoji žaidė „NBA 2K“ žaidimą, o kita grupė stebėjo NBA rungtynių įrašą. Vėliau, abi grupės užpildė specialų klausimyną, pagal kurį buvo nustatomas prekės ženklo integracijos veiksmingumo lygis per kognityvius, afektyvius ir konatyvius aspektus.

Šie rodikliai buvo lyginami tarp žaidėjų ir transliaciją stebėjusių studentų. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad vartotojai, žaidę NBA vaizdo žaidimą, geriau įsiminė demonstruotus prekės ženklus ir galėjo nusakyti tikslesnę jų demonstravimo vietą nei tiriamieji, kurie stebėjo NBA rungtynių transliaciją. Tuo metu vaizdo žaidimo vartotojų ir rungtynių stebėtojų pasiektas prekės ženklų atpažinimas statistiškai reikšmingai nesiskyrė. 

Galutinė išvada padaryta, kad prekės ženklo integracijos veiksmingumo lygis yra aukštesnis vaizdo žaidime. Tai susiję su tuo, kad vartotojai gali interaktyviai sąveikauti su matomu turiniu ir patirti labiau įsimintiną pramogos potyrį. Tuo metu sporto transliacijų metu, dauguma vartotojų dažnai užsiima pašalinia veikla: valgymas, telefono tikrinimas, kas galimai paveikia dėmesį nukreiptą į medijos priemonės vartojimą (televizija). 

Tikriausiai tik laiko klausimas, kada vaizdo žaidimai pasibels ir į Lietuvos sporto industriją. 


Rodyti komentarus
Atrinkti (0) Visi (5)
lafatai jei parase tik laiko klausimas, tai tu isvartei kad butinai 2017 metais turi but?


As nieko nevarciau parasiau pavadinima simboliskai, kad isskirt utopine isvada. Galejau parasyt ir LKL2k55 nors ir 2055 nebus kas kurs zaidima apie LKL :)
2016-06-04
+3
Atsakyti
Gallėtų ateity sukurti žaidimą kuriama būtų viso pasaulio krepšinio lygos. Taip pasaulio ir Europos čempionatai. Būtų kažkas nerealaus ;]
2016-06-03
-2
Atsakyti
RyuzakiVa cia tai sasaja rado :D Ir kaip isvede, kad del to, kad kazkas geriau isimena reklama, firmos kurs LKL2k17? :D


tai jei parase tik laiko klausimas, tai tu isvartei kad butinai 2017 metais turi but?
2016-06-03
+5
Atsakyti
lol
straipsnis , antraste ir reziume VISISKAI NESUSIJUSI, jus patys skaitom ka rasot?
2016-06-03
-1
Atsakyti
Va cia tai sasaja rado :D Ir kaip isvede, kad del to, kad kazkas geriau isimena reklama, firmos kurs LKL2k17? :D
2016-06-03
Atsakyti
Ačiū, kad prenešėte apie nekultūringą, pažeidžiantį įstatymus, reklamuojantį ar kurstantį nelegaliems veiksmams komentarą.

Komentuoti
Vardas:      
  Liko simbolių:     Iš viso komentarų: 5

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.